Dubtes sobre el Myolastan

L'Agència Europea del Medicament recomana que no es comercialitzin fàrmacs amb tetrazepam

29.04.2013 | 17:16
Dubtes sobre el Myolastan
Dubtes sobre el Myolastan

L'Agència Europea del Medicament (EMA) ha recomanat aquest dilluns que se suspengui la comercialització de fàrmacs que continguin tetrazepam, com el que es ven a l'estat espanyol amb el nom de Myolastan. Aquesta decisió arriba després de la petició de l'Agència Francesa per la Seguretat de la Medicina, que va informar que la ingesta d'aquest medicament podia provocar reaccions cutànies greus. El Grup Europeu de Coordinació de l'EMA ha fet un estudi del medicament, que s'utilitza per tractar contractures doloroses com les de l'esquena, i traslladarà la seva posició a la Comissió Europea, perquè actuï en conseqüència.

L'EMA ha conclòs que amb els riscos identificats en aquest fàrmac i la manca de dades sobre l'efectivitat del tetrazepam, no hi ha motius prou "robustos" per mantenir-ne la seva comercialització.

En un comunicat, l'agència europea recomana als pacients que prenen aquest medicament que parlin amb els seus metges abans de deixar-lo de prendre. Els indica també que els professionals de la medicina poden "considerar un tractament apropiat alternatiu".

Enllaços recomanats: Premis cinema