El 85 per cent dels professors consideren que l'ús de pissarres digitals interactives (PDI) augmenta l'atenció, motivació i participació dels alumnes, segons revela un estudi elaborat per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i l'empresa de tecnologia didàctica Promethean.

La investigació, que es va posar en marxa el curs passat i ha involucrat a més de 4.800 alumnes i 80 professors de 22 centres educatius estatals, posa de manifest un "constant increment" en l'ús de les PDI, ja que gairebé tots els professors asseguren que utilitzen les pissarres en més del 60 per cent de les seves classes i la meitat d'ells, en més del 80 per cent.

Així mateix, l'estudi revela que el 90 per cent dels docents i el 82 per cent dels estudiants creuen que amb les PDI s'aprèn més. A més, mostra que al 85 per cent dels professors i al 91 per cent dels alumnes els agrada fer classe amb pissarres digitals.

Després de donar-se a conèixer els resultats, el director de la investigació, el professor de tecnologia educativa de la UAB Pere Marquès, ha destacat que "els models didàctics més utilitzats estan centrats en l'activitat i control de professor - com les lliçons magistrals - , encara que s'està arribant a una alta utilització de models centrats en l'activitat i iniciativa dels estudiants - presentació pública de treballs -.