Apple crea un anunci molt polèmic

Ha de demanar disculpes per maltractar el món de l'art

Tot i fer-ho sense aquesta intenció, l'anunci ha portat moltes connotacions negatives

L'anunci polèmic d'Apple

L'anunci polèmic d'Apple / Apple

Carles Planas Bou

Apple ha hagut de demanar disculpes públicament pel polèmic anunci, en el qual anunciava una nova generació d'iPad. En l'anunci, una premsa hidràulica destruïa tota mena d'instruments musicals. Aquest anunci ha provocat una gran polèmica en el sector artístic. Apple ha confessat: "Hem errat en el tir, i ho sentim".

"La creativitat és al nostre ADN a Apple, i és increïblement important per a nosaltres dissenyar productes que potenciïn els creatius de tot el món", ha assenyalat el vicepresident de màrqueting de la companyia, Tor Myhren, en un comunicat compartit amb el mitjà especialitzat Ad Age. "Hem errat el tret amb aquest vídeo, i ho sentim".

L'anunci d'Apple

El passat dimarts 7 de maig, Apple va presentar la seva nova tauleta, iPad Pro, publicitant-la com el seu producte "més prim fins a la data". Per fer-ho, la marca de la poma mossegada va optar per un anunci en què una premsa hidràulica esclafava una sèrie d'objectes, des d'instruments musicals a escultures o pots de pintura, tots relacionats amb el món de l'art. Quan es va aixecar la premsa, només quedava el seu nou dispositiu.

Aquesta imatge pretenia celebrar l'iPad com a producte capaç de concentrar totes aquestes facetes artístiques. "Imagina totes les coses per a les quals s'utilitzarà per crear", tuitava Tim Cook, director executiu de la companyia.

Tot i això, la publicitat ha despertat una onada de crítiques de molts creatius, que denuncien el "menyspreu" d'Apple als "símbols de la creativitat humana".

Aquest malestar arriba en un moment de tensió creixent per l'impacte que la intel·ligència artificial (IA) ja està tenint en el treball creatiu. "Fa quaranta anys, Apple va llançar l'anunci 1984 com una audaç declaració contra un futur distòpic. Ara vosaltres sou aquest futur distòpic", protestava un dels molts usuaris que han mostrat el seu descontentament.

Un d'ells ha editat l'anunci i l'ha capgirat perquè la premsa hidràulica destrueixi el nou iPad Pro i, al seu lloc, floreixin tots els instruments d'expressió artística aixafats.