Google celebra aquest dilluns 20 de maig l'aniversari oficial de Youtube, amb motiu del començament del model a beta del servei en 2005. Aquest aniversari no s'ha de confondre amb el seu "aniversari no oficial", que té lloc al febrer i es correspon amb el registre del seu domini. Youtube compta ja amb més de 800 milions d'usuaris a nivell mundial i 4.000 milions de visites al dia.

Vuit anys han transcorregut ja des del naixement oficial de Youtube. Aquesta commemoració obeeix a la decisió de la pròpia Google d'establir com a data de punt de partida el dia que es va iniciar la primera beta pública del servei, ja que fins al moment només havia funcionat com privada.

No obstant això, Youtube va celebrar fa tres mesos, el 14 de febrer de 2005, el seu altre aniversari, el de la seva "aniversari no oficial". Amb aquest aniversari Youtube recorda el dia de registre del seu domini, tot i que no va ser fins al desembre del mateix any que es llancés oficialment com a plataforma.

La popularitat i l'èxit d'aquesta web d'allotjament de vídeos ha anat superant. Actualment constitueix tota una icona en la cultura audiovisual amb més de 800 milions d'usuaris a nivell mundial, 4.000 milions de visites al dia i 4.000 milions d'hores de vídeos vistos al mes.

Els creadors d'aquesta plataforma, tres antics empleats de PayPal-Txad Hurley, Steve Chen i Jawed Karim-segurament no van imaginar l'abast que podria aconseguir Youtube com a gran impacte en la cultura popular. Prova d'això és haver obtingut el premi al "Invent de l'any", atorgat per la revista 'Time' al novembre de 2006, tan sols un any després de ser fundat.

El primer vídeo que va pujar a Youtube va ser el 23 d'abril de 2005 durant el període de beta privada i a manera de prova. Aquest vídeo, de 18 segons, es deia 'Em at the zoo' (Jo al zoo) i va ser creat per un dels fundadors de la plataforma, Jawed Karim, en què apareixia ell mateix al davant d'uns elefants al Zoo de San Diego.

Actualment, Google es troba immersa en un procés de prova i error per augmentar els ingressos de la plataforma de vídeos. A més d'inserir anuncis en els vídeos, Google està provant fórmules de pagament, com els canals que va llançar recentment.