Microsoft està a punt per fer la seva gran aparició aquesta setmana amb la presentació de la tan esperada nova Xbox, vuit anys després de l'última versió, ja que busca una major participació en la indústria del joc. Però la nova consola s'enfronta a una gran competència de la mà de PlayStation 4 de Sony i, en menor mesura, de Wii O de Nintendo en un mercat canviant.

Els jugadors s'estan decantant pels jocs en línia mentre que Microsoft vol que la seva nova joguina finalment travessi el pont cap a aquesta nova corrent i es converteixi en el centre d'entreteniment de tota la família.

"Els jugadors 'hardcore' volen una nova consola però la diferència entre 2005 i ara és que els riscos són molt més alts", assegura el director executiu de IGN.com, Ryan McCaffrey, qui es remunta a l'última versió de la Xbox de Microsoft. "Tot l'experiment Xbox per part de Microsoft se centra que la consola sigui la peça central del saló".

Per aquest motiu, els observadors de la indústria esperen una sèrie de millores de la nova Xbox, quan Microsoft la doni a conèixer al món a la seu de Redmond (Washington) aquest dimarts, com una major integració amb la televisió i vincles transversals amb dispositius mòbils per accedir a nous i fins i tot exclusius continguts.