Les ràdios públiques catalanes no podran superar els sis minuts de missatges publicitaris per hora, una limitació establerta per primera vegada pel Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC). En un comunicat, el CAC informava ahir que en el cas de les ràdios locals de municipis inferiors a 20.000 habitants, el temps dedicat a la publicitat serà de deu minuts per hora com a màxim. En aquests límits de sis i deu minuts no s'inclouen els espais d'autopromoció, el temps dedicat al patrocini radiofònic ni tampoc els missatges publicitaris de servei públic ni els de caràcter benèfic, sempre que s'emetin gratuïtament. Fins ara, i a diferència de la televisió, la ràdio pública i privada no tenia cap tipus de restricció publicitària temporal, per la qual cosa la instrucció del CAC no afecta les emissores privades, que continuen sense cap limitació de temps per a la publicitat. A més, les ràdios públiques tindran l'obligació de separar els continguts editorials de la publicitat per garantir que els oients no confonguin els missatges; es prohibiran les comunicacions comercials que fomentin comportaments nocius per a la salut, com el tabac i les begudes alcohòliques quan es dirigeixin als menors, i no es podrà incitar a la violència ni a la discriminació. Davant d'aquesta nova mesura, l'Associació Catalana de Ràdios (ACR) va anunciar ahir mateix que estudia recórrer la instrucció del Consell Audiovisual de Catalunya (CAC). Segons un comunicat, l'associació es planteja interposar un recurs contenciós-administratiu contra aquesta instrucció en considerar que és "inoportuna", ja que vulnera la llibertat dels mitjans.