Per on es podrà veure el gruix de la jornada de Segona A la temporada que ve? Quin operador assumirà el «mort» del partit en obert imposat per Llei, devaluat des que la LFP decidís que mai tingués cap dels «grans» com a protagonista? Aquestes són les dues principals incògnites que el nou repartiment dels drets televisius que ha impulsat la Lliga segueix sense resoldre, tot i que poc a poc es va aclarint quines seran les vies per veure el futbol a partir del curs 2016/17 i els dos següents.

A principis de desembre la Lliga va decidir adjudicar el «partidàs» de cada jornada (18 partits del Barça, 18 del Madrid i un dels clàssics) a Movistar, i el que avui es coneix com a C+Liga a Mediapro (8 partits per jornada, a través de BeIN Sport La Liga). S´intuïa un nou capítol de la «guerra del futbol» que, finalment, no es produirà: el 12 de gener la productora catalana i Telefónica van arribar a un acord pel qual Movistar+ es va quedar en exclusiva amb tota la Primera Divisió, la Copa i el millor partit de Segona, gràcies a l´adjudicació directa que li va fer la LFP, i a l´entesa amb BeIN Sport per disposar del seu canal. Pel «partidàs» Telefónica pagarà 750 milions a la Lliga; l´entesa amb BeIN Sports els costarà 2.400 milions més i inclou també tenir accés a la Lliga de Campions i la Lliga Europa. Vodafone, Orange i Telecable ja distribueixen BeIN Sport des del setembre i seguiran fent-ho els dos propers anys, però no tindran accés al nou canal exclusiu de la lliga de Primera.

Amb aquesta situació aclarida, encara hi ha dues grans incògnites per resoldre. La primera fa referència a quin operador es quedarà la lliga de Segona A més enllà que Movistar s´hagi assegurat el «partidàs», allò que abans es coneixia com el partit de Canal+ dels diumenges al migdia. En la subhasta de la lliga s´oferien dos paquets més que no han trobat, de moment, adjudicatari. El lot 4 oferia 6 partits en obert de la categoria de plata (obrint la porta perquè les televisions autonòmiques recuperessin un producte que han perdut enguany) i el lot 7, 10 en pagament mantenint el sistema d´aquesta temporada de Canal+Liga 2, que ofereix el campionat en exclusiva. Cap de les ofertes que es van presentar va satisfer a la patronal, que manté la decisió a l´aire. Una de les opcions podria ser que fos la pròpia lliga la que comercialitzés directament els partits.

Si fa no fa, aquesta és la mateixa situació que tenen els lots que ofereixen els partits en obert de lliga i Copa i els corresponents resums. A la LFP tampoc li va satisfer cap oferta i manté l´adjudicació oberta.

Una tercera incògnita per resoldre, tot i que en aquest cas la LFP no hi juga cap paper, és saber qui oferirà l´Eurocopa d´aquest estiu. La UEFA ha comercialitzat el torneig, on Espanya defensa el títol, a la majoria de països participants però cap canal espanyol ni en obert ni de pagament hi ha optat perquè ningú veu clara la inversió després que Mediaset perdés diners amb el Mundial 2014. La UEFA demana uns 70 milions pel producte.