L'aeroport de Vilobí d'Onyar és l'única frontera exterior de la demarcació i hi passen cap a set milions de persones l'any. Alguns aldarulls que han tingut lloc en els darrers mesos han fet saltar alarmes: furts que sovintegen massa i també agressions a treballadors -que en almenys un cas s'han saldat amb una empleada ferida de gravetat. Això, juntament amb els robatoris -especialment a l'aparcament dels cotxes de lloguer- ha fet que l'empresa pública Aena, responsable de les instal·lacions, i altres agents de l'aeroport gironí es plantegin les mesures de seguretat actuals. Entre altres aspectes es considera que cal refer els protocols per assegurar respostes més ràpides en cas d'emergència, posar vidres blindats als mostradors i panys amb clau numèrica a les portes d'oficines, ja que a vegades s'hi ha trobat estranys dins.

A la terminal hi opera un cos de vigilància privada, mentre que la seguretat ciutadana del recinte compet als Mossos d'Esquadra. La Policia Nacional s'encarrega d'estrangeria, la Guàrdia Civil vetlla per la seguretat en l'espai de vol i pels afers fiscals i els accessos i el trànsit al recinte el regulen els vigilants de Vilobí. Però les agressions a treballadors que atenen el públic -els Mossos d'Esquadra matisen la seva abundància: des del juliol fins ara s'han instruït quatre diligències policials, tres de les quals corresponen a aquest motiu- han donat peu al sindicat UGT a denunciar l'empresa que realitza l'atenció al passatger a terra, Lesma Handling, davant la Inspecció de Treball. Argumenten que es destinen pocs recursos a la seguretat dels empleats.

Lesma i UGT tenen pendent una conciliació davant el Tribunal Laboral el proper nou de desembre, informa el Departament de Treball de la Generalitat. La UGT demana vigilants 24 hores davant els punts d'atenció al client. L'empresa considera que hi ha altres opcions a tenir en compte. Segons el gerent de Lesma Àlex Casadesús, la denúncia es tracta "d'una mesura de pressió" per provocar la negociació respecte un afer que a ells, indica Casadesús, també els preocupa: "han passat incidents molt greus i volem que el personal se senti segur". I també a Aena: ahir l'empresa assegurava oficialment, tot i que sense donar detalls, que les mancances en la seguretat del recinte "es tenen en compte, hi ha coneixement del problema i s'estan estudiant mesures".

Ningú no hi apunta directament però és un fet, i el cos mateix ha expressat la seva volutat de solucionar-ho, que els agents de Mossos d'Esquadra no abunden a l'aeroport. La petita oficina per a denúncies s'ha de complementar aviat amb una dependència més gran. Dos agents per torn, que a més volten per tot el recinte, hi són des de dos quarts de set del matí a dos quarts de deu del vespre. Si hi ha algun servei a municipis propers s'hi desplacen ells en comptes d'enviar-hi efectius des de Santa Coloma. La intenció de Lesma i Aena és demanar més policia, però els agents escassegen arreu de Girona i l'Àrea Bàsica Policial de la Selva interior no és una excepció.