El primer dia d'obres a l'entorn del mercat del Lleó de Girona van provocar algunes complicacions en el trànsit però en cap moment es va produir cap caos de circulació. Els treballs formen part de la reforma del carrer Migdia, el carrer Ultònia i la plaça Calvet i Rubalcaba i es preveu que s'allarguin uns deu mesos.

Quan l'Ajuntament va decidir reformar el vial ja va preveure que els treballs es fessin amb les classes dels col·legis ja acabades perquè així els primers dies, amb els conductors adapatant-se als nous itineraris, no fossin en ple curs escolar. De fet, es creu que es necessiten aproximadament tres dies per tal que la ciutat assumeixi el canvi.

L'inici de les obres ha comportat alguns canvis en la circulació. El carrer Migdia, en el tram entre La Salle i Lorenzana, té els dos sentits en direcció al mercat, però obliga a desviar-se cap a la Rutlla (canviant de sentit el tram de carrer afectat de Lorenzana) o cap a Joan Maragall. Aquest desviament obligatori va atrapar ahir molts conductors que necessàriament acabaven desembocant a la plaça Sibil·la de Fortià. Allà, es on va haver-hi més problemes de trànsit ja que hi havia també tots els cotxes de la Gran Via de Jaume I. És un punt que normalment ja comporta complicacions perquè també hi ha els passos per a vianants. A tots el trams on hi havia canvis de sentit de circulació, hi havia agents de la policia municipal com a reforç a la nova senyalització.

Les primeres obres han de permetre reordenar la mobilitat a l'entorn del mercat. És la primera fase de la reurbanització que durarà fins al 31 de juliol. S'ha de fer més gran la rotonda, posar un semàfor per creuar des de la Casa Coll fins a la plaça, crear una illeta perquè els vehicles que arriben des del carrer Pare Claret hagin de girar a la dreta, ampliar les voreres i millorar el paviment de la plaça. També s'ha previst millorar tots els col·lectors i serveis soterrats.