La intervenció del Ministeri de Foment al tram nord de la N-II sembla ara que serà més intensa que la que s'havia anunciat fa uns mesos. Si al setembre la titular del departament, Ana Pastor, va afirmar que tan sols es farien "obres menors" i "millores", ahir el director general de Carreteres de l'Estat, Jorge Urrecho, va fer un pas més i va assegurar que actualment s'estan redactant els projectes que han de permetre la duplicació de tot el tram nord de la N-II aprofitant la calçada actual, afegint també les variants de Bàscara i Pont de Molins. Urrecho va explicar que si tot va bé aquests projectes es podran licitar a mitjans d'aquest any i que la intenció és "optimitzar tant recursos com temps" en aquest tram, que és on "el problema és més greu".

El director general va recordar que quan van començar a treballar es van trobar tot aquest projecte paralitzat, i amb unes inversions "bastant importants" que eren "impossibles d'assumir". En aquest sentit, va exposar que com a solució més immediata s'ha optat per desviar el trànsit de camions de més de quatre eixos cap a l'autopista (fet pel qual va afirmar que encara no hi ha data concreta), però que s'ha decidit que la solució definitiva ha de ser la duplicació. "Hem començat immediatament amb els projectes", va assegurar. Urrecho va explicar que a diferència d'un desdoblament, "duplicar" no implica fer un nou traçat, i que la duplicació permetrà "aconseguir una carretera amb dues calçades independents, cadascuna en la seva direcció, com si fos una autovia".

A més, va explicar que s'ha subdividit el projecte en set projectes. "Ja s'ha fet les ordres d'estudi i amb la màxima celeritat possible iniciarem la redacció dels projectes perquè les obres comencin com més aviat millor", va afirmar el director general de Carreteres. Mentrestant, es desviarà el trànsit més pesant cap a l'autopista.

De forma més immediata, Urrecho també va explicar que es treballarà per solucionar alguns temes puntuals i que també es licitaran petits accessos i modificacions d'enllaços d'entre Girona fins a la frontera "que permetin solucionar els problemes més complicats". A més, també va exposar que es faran les variants de Bàscara i Pont de Molins per evitar que el trànsit travessi els municipis. "Hi ha tota aquesta tramitació, però per poder executar l'obra necessitem un projecte, i és el que estem fent ara", va concloure.

Fa uns mesos, la ministra de Foment, Ana Pastor, va explicar que només es farien algunes actuacions de millora i que es tractava de "fer possible que amb tot allò que es puguin considerar obres menors, i no definitives, puguem millorar la situació que viu la infraestructura", alhora que també havia apuntat la prioritat de tirar endavant les variants.