La botiga d'aplicacions que Apple va llançar el 2008 també va portar incorporat un element visual que amb el pas dels anys s'ha convertit en una figura cultural: les mateixes icones de les apps.

Gairebé amb tota probabilitat, a qualsevol persona a la qual ensenyem una icona d'una aplicació la identificarà al moment. Seria difícil trobar a algú avui dia que no sabés que aquestes compactes imatges de diminuta grandària i vores arrodonides són els logos que identifiquen unes apps. Aquesta icona digital, convertida ja en icona cultural, és part de l'imaginari popular, i és tan coneguda com el logotip dels Chupa-Chups o l'estil visual dels Simpson.

L'artista visual Juan Dean -@juan_dean- és possiblement un dels més representatius exponents artístics de fins a on ha arribat la imatge de les icones d'aplicacions.

Amb motiu del Primavera Sound, celebrat a Barcelona entre el 28 de maig i el 3 de juny, l'artista va reinterpretar amb el seu particular estil el que per a ell va ser el conegut festival barceloní. Dean, que va realitzar aquest treball amb un iPad i un Apple Pencil -el llapis digital per a il·lustració de la companyia- va deixar la seva empremta en unes il·lustracions icòniques -mai millor dit- que mostren d'una forma diferent el que va ser el festival. És una pena que no les puguem usar en certes apps, les icones de les quals són realment lletges.