Presenten a Girona el projecte d'una pista sobre el mar a l'aeroport del Prat

L'enginyer Joaquim Coello defensa la potenciació del de Girona amb vols europeus

L'enginyer Joaquim Coello defensa la pista sobre el mar a l'aeroport de Barcelona i la potenciació del de Girona

L'enginyer Joaquim Coello defensa la pista sobre el mar a l'aeroport de Barcelona i la potenciació del de Girona / Cambra de comerç de girona

Redacció

L'enginyer Joaquim Coello ha presentat en una jornada a la Cambra de Comerç de Girona l'opció d'ampliació de l'aeroport de Barcelona amb una pista sobre el mar, al damunt de pilones de 10 metres sobre l'aigua, i amb els aeroports de Girona i Reus com a infraestructures complementàries per rebre els vols europeus, mentre que Barcelona es concentraria en els vols de llarga distància gràcies a aquesta nova pista llarga (de 3.5000 metres).

4f48323a 49a6 4dcd 9496 6f9ead0a9c68L'enginyer Joaquim Coello defensa la pista sobre el mar a l'aeroport de Barcelona i la potenciació del de Girona

4f48323a 49a6 4dcd 9496 6f9ead0a9c68L'enginyer Joaquim Coello defensa la pista sobre el mar a l'aeroport de Barcelona i la potenciació del de Girona / Cambra de comerç de girona

Coello ha explicat que Barcelona no precisa més connexions de curta i mitjana distància amb destinació i origen a Barcelona, ja que és el 4t aeroport en connexions europees i està congestionat. També ha incidit en l'aspecte de la contaminació de l'aire, que no es podrà evitar si continua l'actual creixement. L'enginyer creu que l'opció de futur és utilitzar els aeroports de Girona i Reus connectats per AVE per tal de desplaçar bona part d'aquests vols europeus i deixar Barcelona com a aeroport intercontinental.

La pista sobre el mar que proposa Coello, i que ha presentat amb el suport tècnic de l'enginyer de camins Fernando Hermosilla, que ha participat en la definició d'aquest projecte, tindria la longitud suficient per operar amb grans avions al màxim de càrrega i asseguren que "tindria un impacte ambiental molt més baix que les altres opcions d'ampliació", amb una inversió d'uns 1.700 milions d'euros incloent la millora de la T2 i mononrail de connexió amb la T1.

Tanmateix, al març de l'any passat, el Parlament ja va rebutjar l'ampliació de l'aeroport del Prat amb una tercera pista construïda sobre el mar. Tots els grups van votar a favor d'una proposta promoguda per ECP, excepte Junts, Cs i PP, que es van abstenir.

Des de la Cambra es reclama la construcció d'una estació del TGV a l'aeroport, que podria contribuir a impulsar l'aeroport de Girona i dotar-lo d'unes connexions amb Barcelona que podria ajudar que"l'aeroport de Girona es convertís en una nova pista del Prat", afirmen.