Segueix-nos a les xarxes socials:

La campanya «Hola! Visit Empordanet» promociona el turisme responsable

La iniciativa turística vol mostrar una activitat que promou el respecte entre els turistes i la població local

La campanya «Hola! Visit Empordanet» promociona el turisme responsableYoutube

La Sala Municipal d'Ullastret va acollir ahir al matí l'acte de presentació de Hola! Visit Empordanet, la nova campanya de promoció turística conjunta de cinc municipis de l'Empordanet -La Bisbal d'Empordà; Forallac; Cruïlles, Monells i Sant Sadurní de l'Heura; Corçà; i Ullastret-.

L'alcalde d'Ullastret, Miquel Gatius, va explicar que la campanya ha estat possible, per una banda, gràcies a la capacitat de consens i la voluntat de reunir esforços de cinc ajuntaments per aconseguir un objectiu comú de dinamització econòmica de l'entorn, entès com un únic àmbit territorial; i, per altra banda, la voluntat i l'esforç de les empreses del territori per oferir activitats adreçades al turista durant tot l'any per contribuir a la desestacionalització del turisme a l'estiu. Gatius va exposar que la campanya proposa activitats que permeten als visitants descobrir el paisatge, els pobles, la gastronomia i els oficis artesans del territori on viatgen compartint moments privilegiats amb la seva població local.

Anna Pijuan, de l'àrea de Promoció i Desenvolupament Local de l'Ajuntament bisbalenc, va explicar que la campanya turística d'enguany presenta la destinació turística a través d'un relat més emocional, centrat en les persones i les seves vivències. La campanya vol ser un reflex del compromís amb un model de turisme responsable, que generi respecte entre els turistes i la població local i que contribueixi a la conservació del patrimoni natural i cultural i el teixit empresarial de la destinació.

Un dels elements comunicatius de la campanya és una guia tipus revista i multilingüe, que compta amb la col·laboració d'ambaixadors com Elena Paschinger, periodista austríaca i bloguera de viatges de turisme creatiu Creativelena i d'en Carles Sanjosé, arquitecte i músic de la Bisbal d'Empordà.

Nou canal al YouTube

Són més de 40 els establiments que s'han adherit a la campanya, entre allotjaments, restaurants i empreses que ofereixen activitats vinculades al turisme, les quals s'identificaran amb un adhesiu en un lloc visible a l'entrada del seu establiment.

Durant l'acte va anunciar-se l'estrena del nou canal de YouTube de Visit Empordanet.

El primer vídeo és el de la campanya, que compta amb la col·laboració del periodista Roger de Gràcia i l'actriu Agnès Busquets. Al llarg de l'any s'aniran penjant diferents vídeos en els quals es presentaran tant la població local com els turistes realitzant les activitats incloses a la guia. A banda del web www.visitempordanet.com, la campanya es dinamitzarà a través de les xarxes socials.

Prem per veure més contingut per a tu