La variant del terme municipal de Llambilles comença a treure el cap. De moment ja estan a exposició pública els estudis informatius i d'impacte ambiental del projecte que ha d'alleugerir el trànsit per la travessera del municipi. La via projectada discorre per l'oest del nucli urbà i té una longitud de 3,3 quilòmetres. El pressupost previst és de 20,3 milions d'euros.

Actualment la carretera C-65 uneix Girona, Quart, Llambilles, Cassà de la Selva i Llagostera. A partir d'aquí s'inicia el tram desdoblat cap a la Costa Brava. El projecte eliminarà, d'una banda, el trànsit habitual per l'interiror del municipi i, alhora, garantirà la seguretat dels veïns que han de creuar o sortir del municipi. El projecte que ahir va fer públic el Departament de Política Territorial i Obra Pública (Dptop) s'ansiava tant pels residents com pels centenars de conductors que diàriament han de passar pel semàfor que regula el pas de vehicles pel municipi.

Els estudis de la variant analitzen dues alternatives de traçat per l'oest de l'actual travessera. L'opció considerada "més òptima" és la "més separada" del nucli urbà, ja que comporta "un impacte menor sobre l'entorn". Tanmateix, "amb caràcter previ i amb la voluntat de resoldre la congestió actual", el Govern, d'acord amb l'Ajuntament, "reordenarà la cruïlla amb la reducció dels moviments permesos en el semàfor i amb la construcció com a alternativa d'una rotonda a l'alçada del polígon industrial". Una circumval·lació que el departament podria tenir enllestida abans de l'estiu.

El traçat

La via projectada farà 3,3 quilòmetres, dels quals 2,7 corresponen al tram de variant i uns 600 metres a un tram que es superposarà a la carretera actual. El traçat s'inicia al sud de Llambilles, poc després de Cassà. Uns 400 metres després se situa un primer enllaç, Llambilles sud, que connectarà la variant amb l'actual d'accés a Llambilles i Cassà en ambdues direccions. L'enllaç inclou una rotonda situada sobre la carretera actual. A continuació, la variant se separa de la via actual cap a l'oest i travessa dos cops la riera de Bugantó, amb dos ponts de 46 i 60 metres. D'altra banda, la via dóna continuïtat a diversos camins que travessen la variant mitjançant passos inferiors. La variant s'acaba a l'enllaç Llambilles nord amb un altre semienllaç, que connecta Llambilles amb Quart tant en sentit nord com sud. L'últim tram de l'actuació se situa entre l'enllaç Llambilles nord i l'enllaç actual de Quart. El tram té 600 metres de longitud i està format pel tronc de la carretera i dues calçades de servei. Finalment, es preveu la restitució de la via verda afectada a la zona dels enllaços.