25 de octubre de 2009
25.10.2009
Aparcaments

Lloret estudia crear aparcaments d'àrea verda

Serà el mateix model que a Barcelona, independent de la zona blava, però encara no se sap on s'habilitarà

25.10.2009 | 02:00

En qüestió de pocs anys, Lloret disposarà de zones d'aparcament regulat que seguiran el mateix model dels parquímetres d'àrea verda que hi ha instal·lats a Barcelona. Seran més barates per als residents i més cares per a la resta de ciutadans. Aquesta és la idea que està treballant el govern (CiU, PP), però encara no pot avançar ni on s'ubicaran ni el nombre de places que es crearan, ni quin serà el sistema de control. No obstant, ha començat a fer els deures i en les noves ordenances fiscals ha aprovat una tarifa B per a les zones d'aparcament reservat.
Aquesta tarifa B consistirà en una targeta de resident que lliurarà el consistori i rebaixarà en un 20% els preus establerts per aparcar a la zona blava del passeig, que són de 0,025 ? el minut amb un màxim d'estacionament de dues hores. No obstant, qui sobrepassi el temps d'estacionament i vulgui anul·lar la sanció haurà de pagar el mateix que la resta d'usuaris: 3,5 euros.
La credencial de resident tindrà vigència d'un any, serà renovable i s'oferirà als veïns de la població o a les persones jurídiques amb domicili social a Lloret per a cadascun dels vehicles de la seva titularitat.
En el cas de la Ciutat Comtal és condició necessària disposar d'aquesta targeta de resident per beneficiar-se dels preus reduïts dels aparcaments d'àrea verda. Seguint l'exemple de la capital, Lloret ha fet el mateix deixant el camí obert per a la implantació d'aquest sistema de regulació de l'aparcament en zones públiques.
L'alcalde de la població, Xavier Crespo (CiU), explica que la imminent remodelació del passeig de Jacint Verdaguer, la creació de noves places d'aparcament municipal, la construcció del futur carril bus i altres obres que s'aniran desenvolupant al municipi provocaran un canvi en la mobilitat del trànsit a la vila. És dins aquest procés de transformació que el govern vol aprofitar per crear les àrees verdes que suposaran "un tracte sel·lectiu per als veïns de Lloret". "La idea és donar avantatges als veïns de Lloret i a les empreses", emfatitza Crespo.

Tipus d'aparcament
Si Lloret decideix copiar exactament el model implantat a la ciutat de Barcelona, l'àrea verda tindrà cinc tipus de places: exclusives per a veïns, que estaran reservades les 24 hores del dia; places preferents on podran estacionar tots els vehicles -tant residents com no residents- i tindran limitació horària de dues hores com a màxim, amb una tarifa més elevada; places d'àrea blava com la que hi ha al passeig; places de càrrega i descàrrega per facilitar la feina dels transportistes, i places per a motocicletes.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Notícies relacionades