10 de juliol de 2011
10.07.2011
Blanes

Josep Marigó: «Falten uns quatre milions d'euros per acabar l'any»

El nou alcalde de Blanes, Josep Marigó, es mostra preocupat per la situació econòmica del poble

10.07.2011 | 02:00
Josep Marigó: «Falten uns quatre milions d'euros per acabar l'any»

El nou alcalde de Blanes es mostra preocupat per la situació econòmica del poble i assegura que farà un decret les properes setmanes per equilibrar els comptes. A més, analitza els resultats electorals i les primeres decisions.

L'anunci del govern en minoria va sorprendre molta gent que donaven per fet el pacte amb ICV-EUiA. Creu que s'ha entès la decisió?

Ara que pràcticament estem a un mes d'haver pres aquesta decisió, el que nosaltres percebem per part de molts ciutadans amb qui parlem és que no només s'ha entès perfectament, sinó que la gent ho valora molt positivament.

I descarten algun pacte al llarg d'aquests 4 anys?

Nosaltres governem amb la mà estesa a tots els grups i amb la màxima consideració cap a ells, però en aquests moments no hi ha cap tipus d'intenció de pacte estable sobre la taula.

Pel que s'ha pogut veure en el primer ple, hi haurà una oposició "més amiga" amb CiU i PP i una de més dura amb EUiA. Com ho afronteu?

Bé, només hem tingut un ple on hi havia assumptes molt de tràmit i la veritat és que a mi em fa l'efecte que encara hi havia la molèstia que ha tingut ICV-EUiA. Però jo espero i desitjo pel bé de Blanes que aquest grup també vagi fent que el seu discurs sigui en positiu en lloc d'estar una hora discutint si la comissió informativa serà a les vuit o a les nou, que això esdevé ridícul.

Just després de les eleccions anunciava que demanarien informes per saber l'estat real de l'Ajuntament. Ja els tenen. Està pitjor o millor del que esperaven?

Des del punt de vista econòmic, desgraciadament, l'hem trobat com esperàvem i una mica pitjor. De la previsió d'ingressos hi ha algunes partides que probablement no es compliran al 100% i, per tant, tenim un problema. I de la part de despesa, hi ha molta de despesa compromesa, en temes de subvencions i etc. I ens trobem que per acabar l'any en situació normal falten entre 3,5 i 4 milions d'euros. Aleshores allà on estem treballant és en veure quines partides es poden restringir i, probablement, en les properes setmanes, via decret, hi haurà una reducció dràstica de les partides per poder intentar contenir al màxim la despesa i acabar l'any amb el mínim desequilibri possible, tot i que serà un desequilibri important. La segona qüestió és que també ens hem trobat l'Ajuntament amb aspectes que estaven per resoldre, que això és normal, tot i que alguns portessin un cert temps.

Podria dir algun d'aquests per resoldre?

Doncs, com pot ser que la brigada portava mesos sense el camió ploma per reparar fanals, per això hem iniciat amb urgència l'adquisició d'un vehicle de segona mà. O, per exemple, com ja havia anunciat l'Agència Catalana de l'Aigua que treia la neteja de l'aigua del mar i, per tant, hem hagut d'adjudicar un contracte per poder mantenir l'aigua del mar neta, perquè és la nostra font d'ingressos.

Per com apunteu que estan les finances, els pressupostos apunten cap a poques inversions.

Bé, quan parlem d'aquest dèficit estem parlant del pressupost ordinari i de funcionament. Amb el tema d'inversions tenim un problema afegit des de fa temps que és que el decret de contenció de l'endeutament fixa que aquells ajuntaments que estaven per sobre del 75% d'endeutament no podien endeutar-se més. En el nostre cas superem el 100% i, per tant, no podem anar a finançament i caldrà anar a buscar altres fórmules quant a inversions. Els propers mesos hem d'anar treballant fórmules imaginatives per seguir fent inversions.

Ha passat encara poc temps, però li haig de preguntar pel futur de televisió de Blanes. Han fet alguna gestió?

Hem fet diverses reunions i en tinc alguna més aquesta propera setmana. Ara l'escull més important que tenim és el fet que no s'emitís en proves abans de l'1 de novembre. La legislació que hi havia marcava que feia falta començar a emetre abans d'aquesta data i continuar fent-ho. Aquest és un escull legal que en aquest moment la direcció general de mitjans audiovisuals té per poder-nos autoritzar, però bé estem fent tot un seguit de reunions i contactes per veure quines són les possibilitats. A més, les properes setmanes estem a l'espera que els tres alcaldes de Tossa, Lloret i jo ens trobem per parlar de turisme i també de la televisió.

Un cop aprovat el repartiment d'àrees, quines han estat les primeres mesures del Govern?

El primer que hem fet és seure, veure exactament com estaven tots els procediments. Primer per poder valorar les diferents prioritats que hi ha, el nostre concepte és que no deixarem res de banda del que s'ha fet. Les coses que s'han fet bé les continuarem i les millorarem. En aquest sentit la ciutadania pot estar tranquil·la que no desaprofitarem cap de les oportunitats que estiguin obertes. A més, el nostre compromís també ha estat endegar tot un procés de reformulació tècnica interna, és a dir, d'organització buscant la màxima eficàcia i eficiència. Això ja s'ha començat a fer perquè l'administració sigui més àgil. És una feina més interna que calia fer, perquè després la ciutadania ho acabi notant.

La festa major és d'aquí pocs dies. La qüestió de les Barrakes està resolta per aquest any i estaven buscant espais alternatius de cara als propers. En pot avançar algun?

Ara la concentració està en complir els compromisos que hem acordat l'associació de Barrakes, els veïns i l'Ajuntament. Teníem el temps a sobre i s'havia de resoldre fos com fos. El segon aspecte és que sí que hi ha algun espai vist, que s'ha d'acabar de treballar. Però és un espai que l'associació de Barrakes no ha vist malament, però no podem avançar més. Al setembre ens hi posarem.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook