21 de juny de 2015
21.06.2015

Un nou mandat per a la N-141

La "carretera de la Vergonya" afronta el canvi polític municipal per fer un "pols comú"

22.06.2015 | 07:09
Un nou mandat per a la N-141

La plataforma Alternativa 141, que durant la campanya electoral va reclamar als partits que definissin la seva posició sobre la N-141 entre Anglès i Salt, pretén fer una trobada que compti amb la participació dels diferents ajuntaments i les entitats per exercir una "pressió conjunta" cap a les institucions

La N-141 entre Anglès i Salt, la via que és més coneguda com la "carretera de la Vergonya", ha esdevingut una de les assignatures pendents dels últims anys. De fet, aquesta carretera va ser un dels temes de la campanya electoral als municipis per on passa. La plataforma Alternativa 141 va reclamar als partits que definissin la seva posició sobre la N-141, amb l'objectiu que es comprometessin en la millora de la via per treballar de manera conjunta en aconse?guir una carretera segura i menys agressiva amb el riu Ter. Per això, després de la constitució dels nous consistoris, des de la mateixa plataforma Alternativa 141 es pretén fer una trobada que compti amb la participació dels diferents representants municipals i les entitats. La idea és aprofitar el canvi polític per afrontar el nou mandat dels propers quatre anys, amb l'objectiu "d'acostar posicions i de fer un pols comú", subratlla un portaveu de la plataforma, Eloi Sànchez.

La finalitat és que hi hagi un front comú des del territori per poder "pressionar les institucions", afegeix Sànchez. "Volem fer una trobada entre tots els ajuntaments, les entitats i la gent a títol individual per exercir una pressió conjunta", manifesta el portaveu d'Alternativa 141. En paral·lel, aquesta plataforma es troba pendent que es publiqui la diagnosi de mobilitat de les Valls del Ter i Brugent, que la Generalitat es va comprometre a enllestir en el marc del Pla de Transport de Viatgers de Catalunya (PTVC). Justament, aquesta setmana el Govern català ha tret a exposició pública el PTVC i s'està a l'espera de disposar de l'estudi de mobilitat de les Valls Ter-Brugent. De moment, la darrera decisió que va prendre la Comissió de Territori i Sostenibilitat del Parlament, a finals del novembre, va ser demanar un estudi de traçats alternatius per a la variant de la N-141, al seu pas per Bescanó.

El passat abril, el conseller de Territori, Santi Vila, va explicar a través d'una resposta parlamentària, per donar compliment a la resolució del novembre, sobre el projecte de millora de la N-141. Vila va recordar que "s'està redactant l'estudi complementari de traçat", a més de "noves alternatives demanades a la informació pública" sobre l'estudi informatiu de millora general. El conseller també va afegir que s'han prioritzat "les actuacions de millora del traçat entre Anglès i Vilanna", al mateix temps que s'ha impulsat "la redacció del projecte d'altres millores de la N-141 entre Anglès i Salt". Tot plegat, mentre es planteja quin ha de ser el futur per a la "carretera de la Vergonya".

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook