El Servei Local de Teleassistència ha tancat l'any 2018 amb 8.777 usuaris, 1.355 gironins més que el 2017. Aquest servei, que presta Dipsalut en col·laboració amb els ajuntaments i consells comarcals, s'ha prestat a persones residents a 8.153 llars de 215 municipis i ha donat cobertura al 7,5% de la població de més de 65 anys. Es tracta d'un augment de l'1% respecte al 2017.

El perfil majoritari d'usuari continua essent el d'una dona, més gran de 80 anys, que viu sola i gaudeix d'un nivell d'autonomia personal mitjà, és a dir, que no necessita ajuda tècnica o professional per a les activitats quotidianes.

Aquest any 2018, des del Centre d'Atenció del servei s'ha gestionat prop de 263.000 trucades, 34.300 més que l'any 2017. D'aquestes, 191.000 han estat realitzades pels treballadors per fer el seguiment; 67.800 les han dut a terme els usuaris, sigui amb el penjoll de teleassistència o des del terminal que tenen instal·lat al domicili. Vora 3.900 han estat trucades automàtiques, dels detectors de seguretat que es posen a les llars.

S'han atès 4.592 emergències per situacions que han requerit mobilitzar recursos sanitaris públics; 1.641 emergències han estat per problemes socials, pels que s'ha contactat amb l'entorn de l'usuari i, amb recursos propis del servei com les unitats mòbils o els treballadors socials, mentre que 113 han estat alertes dels detectors, per a les quals s'ha mobilitzat serveis de primera resposta com ara bombers, policies locals, Mossos d'Esquadra o el SEM.

Pel que fa a visites domiciliàries, se n'ha dut a terme prop de 13.000, la majoria de seguiment.