L'Associació de Comerciants d'Olot (ACO) ha fet un comunicat en el qual mostren la seva preocupació pel fet que l'Ajuntament hagi decidit reduir en un 30% l'aportació a l'àrea de Promoció de la Ciutat en els pressupostos del 2020. «Creiem que tot el que s'ha invertit fins ara referent a la promoció econòmica de la nostra ciutat ha estat un gran benefici per al nostre sector», han apuntat.

Els comerciants assenyalen que donen suport a les fires i festivals, dels quals consideren que «no són estrictament comercials però que impulsen l'afluència de gent a la ciutat i aconsegueixen un turisme de qualitat».

Les afirmacions dels comerciants arriben poc després del fet que l'Ajuntament d'Olot hagi comunicat l'eliminació de dues fires, una promoció comercial i un festival del calendari del 2020 per causa de la reducció del 30%.

L'Associació argumenta que el 30% de les vendes les fan a clients de fora de la comarca, bona part dels quals arriben a Olot amb motiu d'esdeveniments organitzats pel municipi. També situen que el sector del comerç té molts reptes al davant, a causa dels canvis d'hàbits o l'aparició de plataformes de compra a internet.

L'Associació valora que el sector del comerç, en general, ocupa més persones que la indústria agroalimentària. Exposen la seva oposició als sectors que opinen en contra de la inversió en promoció econòmica.