Els únics quatre dies que Olot va estar dins dels nivells de contaminació recomanats per l'Organització Mundial de la Salut entre l'1 i el 24 de gener van coincidir amb el temporal Gloria. Es tracta d'una de les dades més rellevants de les exposades, ahir, per la Plataforma No és un vial, és un carrer. Des de mitjans de desembre, la plataforma ha instal·lat mesuradors de partícules en suspensió a diferents llocs de l'avinguda Sant Jordi. Es tracta d'eines vinculades a l'aplicació virtual lliure i gratuïta SmartCitizen, la qual reflecteix les dades dels aparells.

Ahir van fer públic que, a banda dels quatre dies de bona qualitat de l'aire en l'àmbit d'un temporal històric, les retencions provocades per un accident van mostrar valors de 184 micrograms per metre cúbic de partícules contaminants (PM10), quan el límit de seguretat que fixa l'Organització Mundial de la Salut (OMS) està per sota de 25 micrograms. Els veïns plantegen que els alts nivells de contaminació no solament passen en situacions provocades per accidents, sinó en qualsevol col·lapse semafòric. Conclouen que la qualitat de l'aire en global d'Olot, d'acord amb els estàndards de l'OMS (que no són els mateixos que amb freqüència es fan servir a la legislació catalana, espanyola o europea), és millorable. Apunten que a més de l'avinguda Sant Jordi en altres carrers de la ciutat hi ha mala qualitat de l'aire. Els veïns reclamen un nou concepte de mobilitat que no suposi haver de travessar carrers per comunicar els polígons de la perifèria i de la comarca.