Veray (PP) considera que el parc eòlic marí«no pot tirar endavant»

La candidata popular creu no és el lloc indicat i que s’hauria de tornar a fer la planificació 

Concepció Veray, aquesta setmana.

Concepció Veray, aquesta setmana. / Marc Martí

Laura Fanals

Laura Fanals

La cap de llista del PP al Congrés per Girona, Concepció Veray, s’ha mostrat totalment en contra d’ubicar un nou parc eòlic marí al Golf de Roses. «No estem en contra de fomentar l’energia eòlica, però considerem que s’ha de fer amb seny, sentit comú i sense trinxar el territori», ha indicat la candidata. En aquest sentit, Veray considera que la proposta de situar un parc eòlic a la badia de Roses és «un error», ja que portarà perjudicis als pescadors -que veuran restringida la pesca- i també suposarà, segons alerta, un perjudici mediambiental i per a la biodiversitat de la zona.

Per això, Veray està convençuda que el projecte «no pot tirar endavant», i considera «un error» per part del Ministeri de Transició Ecològica haver declarat aquesta zona com a vàlida per ubicar-hi un parc eòlic, de manera que creu que «s’ha de revertir la situació». A més, denuncia que el projecte «contradiu la normativa europea, ja que no està a la distància indicada». Per tot plegat, la representant del PP gironí considera que «s’ha de tornar a fer la planificació» i dona suport a les protestes de la plataforma Stop Parc Eòlic Marí. 

A favor de l'estació del TAV a l'aeroport

Pel que fa a les infraestructures clau pendents a les comarques gironines, Veray sí que es mostra partidària de tirar endavant l’estació del TAV a l’aeroport, de la qual el Govern del PSOE ha encarregat ja l’estudi informatiu. «El primer que hem de fer és veure en quin punt es troba el projecte i després treballar per desenvolupar-lo», ha explicat Veray. La candidata, però, considera que les instal·lacions de Vilobí d’Onyar no només han de ser complementàries al Prat i que tot el turisme se’n vagi cap a Barcelona, sinó que s’ha de garantir que part dels visitants es quedin a les comarques gironines. Així doncs, assenyala que s’ha de potenciar el transport des de l’aeroport gironí amb Girona i el conjunt de la demarcació.

Finalment, en relació a les carreteres, Veray indica que seguiran apostant per «desencallar» les infraestructures clau que estan pendents. En aquest sentit, recorda que durant el mandat 2011-2015, quan els populars estaven al govern d’Espanya, van aconseguir «executar pràcticament tot el tram sud de l’N-II». Ara, considera que el desdoblament nord (a l’Alt Empordà) s’ha «d’agilitzar», però el que la «preocupa» de veritat és l’acord al qual, segons denuncia, ha arribat el govern de Pedro Sánchez amb Brussel·les, segons el qual totes les autovies i autopistes seran de pagament a partir de 2024. «Això voldrà dir que els gironins no només hauran de pagar l’AP-7 un altre cop, sinó també l’A-2 i l’A-26», denuncia Veray. 

La candidata popular lamenta que els socialistes «ho hagin amagat, ho hagin negat i ens hagin acusat de mentiders», quan, segons indica, «la Unió Europea ja ha confirmat que és un acord real i que, si no es pren aquesta mesura, no arribaran fons Next Generation». «Em preocupa que ens hagin mentit i enganyat, perquè el 23-J hi haurà un canvi de Govern, i ens trobarem amb una hipoteca pactada amb Brussel·les i amagada a la ciutadania», assenyala.

Subscriu-te per seguir llegint