L'embalatge de torrons El Lobo i la tipografia Nostalgia per a Vogue Espanya han resultat guardonats amb el Grand Laus 2020 en la categoria de Disseny Gràfic, guardons convocats des del 1964 i que aquest any han arribat a les 50 edicions.

Més de 1.200 projectes s'han presentat aquest any per ser valorats pel jurat de cada categoria, integrat per reconeguts professionals nacionals i internacionals.

En total, han resultat premiats 346 projectes: 5 Grand Laus, 1 Young Talent, 34 Laus d'Or, 85 Laus de Plata i 217 Laus de Bronze i 4 Laus Aporta, dos professionals i dos estudiants.

Els projectes es divideixen en sis categories: Disseny Gràfic, Digital, Publicitat, Audiovisual, Estudiants i Aporta, la novetat d'aquest any, i dins de cada categoria competeixen per aconseguir els Laus de Bronze, de Plata i d'Or.

Els premiats amb un Laus d'Or en cada categoria competeixen per alçar-se amb un Grand Laus i, en el cas dels estudiants, un Young Talent.

La Nit ADG Laus és la gran cita en què l'Associació de Dissenyadors Gràfics i Directors d'Art del FAD (ADG-FAD) lliuren els seus premis, aquest any en format en línia a causa de la pandèmia.

En el mateix acte s'ha lliurat el Laus d'Honor a Amèrica Sánchez per "la seva aportació a la definició de la professió i a la docència, per la creació d'un imaginari emblemàtic per a la ciutat de Barcelona i per la seva contribució a la cultura gràfica del país".

El Grup Tragaluz ha rebut el Laus Empreses per la seva aposta i estreta vinculació amb el disseny gràfic, el disseny d'interiors i el disseny de mobiliari i per haver confiat des dels seus inicis en professionals com Peret, Pepe Cortés, Javier Mariscal, Mario Eskenazi, Sandra Tarruella o Frederic Amat.

El projecte "The Tragic Tension Between the Complexity of Desire and the Simplicity of Social norms", de Paula López-Nuño, de l'escola Elisava, ha estat reconegut amb el premi Young Talent.

El Laus Aporta ha recaigut en "#ElijoQuerer #TrioEstimar", de Diego Mir i Luis Demano, per la Universitat de València, i en "Invisible Solitude", de l'Estudi Creatiu LLYC per Fundació BBK.

El Grand Laus de Publicitat ha correspost a les campanyes "Benvinguda Màgia", d'Olga Capdevila & Pol Solsona Studio per a l'Ajuntament de Barcelona, i "Ànima", d'Oriol Villar per la cervesera Damm; i "Las Bloom", de Hamill Industries, ha obtingut el Grand Laus Audiovisual.