L’artista d’Àvila Olga Andrino va inaugurar dissabte al castell de Benedormiens de Castell-Platja d'Aro una revisió de la seva trajectòria des de 2001 a través d’un recorregut que inicia amb Caixes, una de les seves sèries més emblemàtiques. Absències i multituds és el títol de la mostra, que inclou dibuix, pintura, escultura i instal·lacions, tot el ventall amb el qual treballa Andrino.

L’artista, que viu a Madrid i que ha exposat per tota Espanya, a més de diferents llocs d’Europa, Llatinoamèrica i els Estats Units, ha explicat a que el discurs d’aquesta retrospectiva és el «que l’actualitat pot evolucionar també fins a convertir-se en una obra d’art».

Olga Andrino reflecteix en Absències i multituds la vida que li arriba a través dels mitjans de comunicació i utilitza per això com un dels seus materials el paper de periòdic.

El món d'avui, de Ryszard Kapucinski ha estat una de les seves principals inspiracions, però també «la massa humana com a comunitat».

La mostra de Castell-Platja d’Aro es conforma de peces que ja van passar per Nova York o Washington, però també ha reciclat algunes d’elles danyades «que es van quedar pel camí«.

La proposta d'Olga Andrino en aquest recorregut comença amb Caixes, on aquest element es converteix en magatzem de vivències de l'ésser humà.

D’aquella sèrie es passa a Altres espais, creada entre 2004 i 2005 i en la qual el ciment és el material emprat i element d'experimentació.

Multituds, del període 2009-13, aprofundeix en les textures per a fer-lo també en la incomunicació de l'individu a través de muntatges realitzats amb residus de la societat industrial per a arribar al concepte de transformació derivat de l'evolució.

La mostra té com a última parada Tot s'esvaeix, l'última producció d’Olga Andrino, en la qual el paper de periòdic se surt del quadre per a esquitxar el marc.

La representació de tot això és la de la pèrdua, la desaparició i el buit posterior, concentrats en els límits que imposa el requadre.

La mostra serveix per analitzar tot el recorregut vital d’Andrino i com des que es va llicenciar en l’especialitat de pintura en la Universitat Complutense de Madrid va realitzar un camí que la va portar a l’escultura, a doctorar-se en ella, i, posteriorment, a saltar de l'una a l’altra disciplina fins al punt que, a vegades, costa identificar en quina d'elles es mou més una obra.

Aquestes Absències i multituds es mantindran exposades al públic fins al pròxim 3 de juliol al castell de Benedormiens, un pol d'atracció cultural de la Costa Brava, que, en aquestes dates, veu com s'incrementa dia a dia la presència de turistes.