11 de novembre de 2009
11.11.2009
40 Años
40 Años

Ossa iniciarà la producció de la seva nova moto en una fàbrica a Girona el 2010

Els empresaris gironins que han recuperat la mítica marca van presentar ahir el prototip de la trialera TR 280i al Saló de la Moto de Milà

11.11.2009 | 03:09
El nou model de trial de la recuperada Ossa.

Ossa, la mítica marca de motos catalana desapareguda l'any 1985, torna a escena de la mà d'empresaris gironins que preveuen iniciar la producció d'una nova moto de trial en una fàbrica de Girona l'agost de 2010.

El Saló de la Motocicleta de Milà (EICMA) va acollir ahir la presentació del prototip presèrie TR 280i. Segons el director general de la companyia, Joan Gurt, "l'acollida del projecte ha estat tot un èxit". Aquest saló ja va ser, el 1965, l'escenari escollit per presentar internacionalment el prototip en el qual la marca del trèvol va basar la seva primera moto de trial.

Gurt va destacar que fa dos anys que treballen amb la TR 280i, que "és una moto tecnològicament molt avançada, amb un motor de 2 temps amb injecció electrònica, i que trenca els esquemes establerts".

Ossa entén que el de les motos de trial és un mercat estable, en el qual quatre o cinc marques es disputen el mercat i en el qual ?entenen que poden trobar un ?"ninxo de mercat". "Estem capacitats, aportem innovacions ?tecnològiques i creiem que podem ser molt competitius", assegura Gurt.

La intenció de la companyia és iniciar la producció en sèrie de la nova trialera l'agost de l'any vinent en una planta situada prop de la fàbrica de Nestlé a Girona.

Gurt assenyala que aposten per una "producció continguda" i "no per grans volums". De fet, la intenció de la companyia és dedicar només 4 o 5 mesos a l'any a la producció, i la resta de l'exercici al treball d'enginyeria.

"Off-road" i carretera

A banda de la TR 280i, Ossa ja treballa per treure al mercat trialeres amb cilindrades de 125 cc i 300 cc. Així mateix, estan desenvolupant una nova moto off-road adreçada a "tos els públics", que combinarà elements del trial i l'enduro.

D'altra banda, els enginyers de la companyia també projecten una nova moto de carretera amb "tocs vintage", recuperant elements estètics de les antigues Ossa. Parel·lelament, Ossa Factory està preparant una col·leció de moda, part de la qual està inspirada en el pilot anglès Mick Andrews.

Orígens cinematogràfics

Els inicis d'Ossa es remunten a la fabricació de maquinària cinematogràfica -projectors i altaveus- en els temps de la incorporació de la banda sonora al cinema. A més, va arribar a fabricar algunes màquines de cosir i giradiscs.

La família Giró, fundadora d'Ossa i gran aficionada als esports de motor, va entrar en el món de la moto als anys 40, tot i que el primer model que va comercialitzar no va arribar fins el 1951. Alguns models d'èxit van ser l'Ossa 125 A, la 160T o la 250 Sport.

En l'aspecte competitiu, destaquen les fites aconseguides en els circuits i en el trial. L'Ossa 250 monocasc, amb Santi Herrero com a piolt, va estar a punt de guanyar el títol mundial l'any 1969. La trialera MAR, amb Mick Andrews, va guanyar dos campionats d'Europa el 1971 i 1972.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Notícies relacionades