El comerç gironí tancarà les Rebaixes d'hivern amb un increment de les vendes del 5% respecte a les de l'any passat. Així ho va assenyalar ahir Pimec Comerç Girona, que assenyala que "els resultats no han estat satisfactoris".

El petits i mitjans comerciants de Girona han apostat per una campanya agressiva arribant a descomptes que superaven el 60% i això no s'ha traduït en una bona campanya tal i com es pronosticava. En aquest sentit, el president del Consell de Girona de PIMEC Comerç, Josep Massegur, assenyala que "cal una revisió dels períodes de rebaixes establerts ja no s'ajusten a la realitat dels petits i mitjans establiments comercials".

Els comerciants de Girona afirmen que durant primer cap de setmana de rebaixes, que coincidia amb el pont de reis, el volum de vendes va ser espectacular assolint el 60% de la facturació de la campanya, però posteriorment les vendes han estat molt fluixes. Per això, Josep Massegur afirma que "els períodes de rebaixes actuals són massa llargs ja que només és efectiva la primera quinzena".

En aquest sentit, PIMEC Comerç proposa obrir un debat sobre la idoneïtat del calendari de rebaixes, que es tingui en compte a l'hora de redactar la nova Llei de Comerç i Serveis anunciada pel Departament d'Empresa i Ocupació.

En l'àmbit català, la Confederació del Comerç de Catalunya (CCC) estima que l'augment de la facturació d'aquestes rebaixes s'ha situat entre el 2 i el 5%. A diferència de Pimec, el secretari general de la CCC, Miguel Ángel Fraile, va explicar que el sector està "satisfet" amb el resultat de les rebaixes i va apuntar que el petit i mitjà comerç ha liderat les vendes gràcies als descomptes.