El preu del petroli ha experimentat una espectacular baixada des de l'estiu. Tot i que els conductors ja noten aquest descens de preus, el cert és que petrolieres i distribuïdors de carburants no han traslladat tota la baixada als preus finals. Ho costata el darrer informe mensual de la Comissió Nacional de Mercats i Competència (CNMC), que destaca com a l'ocubre els marges dels distribuïdors van pujar un 5,1% en el cas de la gasolina i un 3,4% en el cas del gasoil.

La CNMC assenyala que el preu mig de venda al públic de la gasolina 95 va disminuir per quart mes consecutiu, un 3,4%, fins a situar-se en 1,371 euros per litre. Mentre que el preu mitjana del gasoil A va disminuir un 3% respecte a setembre, situant-se en 1,290 euros per litre. No es produïen descensos de tal magnitud en els preus de tots dos carburants des de novembre de 2012.

A l'octubre de 2014 la mitjana mensual de la cotització internacional de referència (en euro/litre) de la gasolina 95 va disminuir un 9,1%, mentre que en el cas del gasoil Al descens va ser del 6,9%. La depreciació de l'euro enfront del dòlar en el mateix període va ser d'1,8%.

Sense tenir en compte els impostos, Espanya continua entre els estats amb els carburants més cars de la Unió Europea. No obstant, compta amb una de les fiscalitats sobre els carburants més baixes.

D'aquesta manera, els preus de venda al públic de la gasolina 95 es van situar per sota dels de la zona euro (-17,8 cèntims) perquè la càrrega impositiva és inferior. En el cas del gasoil A, els preus abans d'impostos van ser 3,5 cèntims superiors, mentre que després d'impostos van resultar 6,1 cèntims per sota de la mitjana de la zona euro.

Pel que que fa a les grans cadenes de distribució, BP va continuar marcant els preus més baixos pel que fa als altres dos operadors principals en gasoil A. Per contra, en el cas de la gasolina 95, BP va marcar els preus més alts i Repsol, els més baixos.