La multinacional espanyola de moda Inditex ha aconseguit un benefici net de 3.444 milions d'euros el 2018, una xifra rècord en la història de la companyia i que suposa un creixement del 2% en relació amb l'any anterior. En un comunicat, la companyia gallega ha donat a conèixer que aquest exercici va superar per primera vegada els 26.000 milions d'euros en vendes, aconseguint una xifra de facturació de 26.145 milions d'euros, un 3% superior a la del 2017.

Les vendes en línia han crescut un 27% i ja representen 3.200 milions d'euros. Aquest augment ha provocat que aquesta modalitat ja suposi el 14% de la facturació en els mercats amb botiga electrònica.

Els bons números que ha registrat Inditex han motivat una nova política de dividends que ja s'aplicarà aquest 2019. En concret, el consell d'administració ha decidit incrementar el dividend un 17%, cosa que implica que es repartiran 0,88 euros per acció. Durant l'exercici 2018, Inditex ha invertit més de 1.600 milions d'euros. En conjunt, les empreses Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home i Uterqüe han augmentat l'espai un 5%.