28 de gener de 2020
28.01.2020

GM Food tanca un 2019 de rècord amb l'obertura de 112 nous supermercats a Espanya

El grup alimentari gironí consolida la seva expansió arreu de l'Estat amb un augment de més de 20.000 metres quadrats d'establiments Suma, Proxim i Spar

27.01.2020 | 23:21
Un supermercat Suma en una imatge d'arxiu.

General Markets Food Iberica (GM Food), el grup gironí dedicat a la distribució alimentària, ha tancat un 2019 de rècord amb la major expansió de supermercats de la companyia. Segons va informar en un comunicat, l'any passat l'empresa va obrir 112 nous supermercats franquiciats a Espanya i Andorra, una xifra que representa un rècord històric del sector de la venda minorista d'aquesta societat amb seu a Vilamalla.

Els nous establiments s'han inaugurat sota les marques que posseeix l'empresa: Suma (50 supermercats), Proxim (57) i Spar (5). Dels 112 nous locals, set s'han obert a la província de Girona, i formen part de l'expansió de 41 establiments que GM Food ha dut a terme a Catalunya. Pel que fa a la resta de comunitats autònomes, la distribuïdora ha inaugurat supermercats a Andalusia (14), Illes Balears (11), País Valencià (8), Madrid (8), Canàries (7), Castella-la Manxa (6), Navarra (4), Castella i Lleó (2), Euskadi (2), i un a Aragó, Astúries, Cantàbria, La Rioja i Melilla. A Andorra GM Food ha obert quatre establiments.

En aquest sentit, la companyia va assegurar que durant el gener de 2020 té prevista l'obertura de vuit nous supermercats franquiciats a Andalusia, Balears, Castella i Lleó, Catalunya, i Galícia, comunitat on fins ara no tenia presència.

Propietat xinesa

GM Food és l'empresa més gran de Girona pel que fa al volum de vendes, amb una facturació superior als 1.100 milions d'euros i una plantilla de 2.500 treballadors. Actualment, és propietat del conglomerat xinès Bright Food i un referent del mercat espanyol de la restauració, amb 72 centres de cash&carry i una presència creixent en el negoci del retail (venda minorista). En aquest camp, la companyia opera sota les marques Suma, Proxim i Spar i preveu seguir apostant per aquest canal de negoci.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook