Un grup d’influencers europeus ha visitat Besalú en una iniciativa del Consorci del Xoriço Espanyol per fer promoció d’aquest producte. Els participants en la proposta, anomenada #ChorizoAmbassador, van participar en diverses activitats, com ara un sopar de tapes, una visita a la fàbrica de l’empresa Noel Alimentaria i un tast de diferents varietats de xoriço.

El viatge dels influencers a la localitat garrotxina va ser els dies 10 i 11 de novembre, coincidint amb la festivitat de Sant Martí, data que, segons el Consorci, « tradicionalment marca l’inici de la temporada de curació del xoriço i altres embotits de porc». Els blocares especialitzats en gastronomia que van participar-hi procedien de França, Regne Unit i Alemanya: Dorian Nieto (@doriancuisine.com.leblog) i Pascale Weeks (@pascale_weeks) de França; Adam Shaw (@at_dads_table) i Shreedipta Mitra (@truffleantoast) del Regne Unit; i Susanne Heiser (@lindenthalerin) i Sandy Rojo @wiewowasistgut) d’Alemany. Tots ells difonen a través de les xarxes socials les activitats organitzades pel Consorci.

Durant els dos dies de l’estada a Besalú, van conèixer la localitat (els va cridar l’atenció de manera especial el pont, on es van filmar diversos videos en els quals comenten la seva visita i que es poden veure a les xarxes socials) i van visitar les instal·lacions de l’empresa local Noel Alimentaria, associada al Consorci del Xoriço Espanyol, per veure de primera mà, segons els responsables de l’entitat, «com és l’elaboració de l’autèntic xoriço espanyol i els valors que representa el segell».

Fonts del mateix organisme expliquen que «amb l’objectiu que el xoriço espanyol sigui cada cop més reconegut internacionalment, durant aquest any el Consorci ha posat en marxa altres iniciatives», com ara #ChorizoAcademy, de difusió de receptes, i la participació a la fira alimentària SIAL París.