18 de febrer de 2020
18.02.2020

L'educació emocional i la neurocičncia atrauen 200 professionals de l'educació

Quatre experts ofereixen conferčncies a Girona per a docents sobre la vulnerabilitat o les emocions

18.02.2020 | 00:11
Assistents a la jornada celebrada dimecres a l'EspaiCaixa de Girona.

Dos-cents mestres i professors, a més d'altres professionals del món de l'educació, van assistir el 12 de febrer a una jornada centrada en la neurociència i emmarcada en el cicle de conferències gratuïtes EmocionaTour, que promouen EduCaixa i el centre de formació en habilitats La Granja –que té la seu a Santa Maria de Palau Tordera.

Les ponències de la sessió gironina van anar a càrrec del terapeuta i formador en narrativa terapèutica i creativitat Jordi Amenós, amb la xerrada Històries i vulnerabilitat a l'aula, amb la qual va parlar de la importància de dignificar la vulnerabilitat, tant per part d'alumnes com de mestres; de l'educadora emocional, escriptora i directora de La Granja, Cristina Gutiérrez, que va reflexionar sobre Neurociència de les emocions: per què diem que són tan importants en educació?; la pedagoga i integrant de l'equip d'EduCaixa Arantxa Ribot, que va impartir la conferència Evidències, mites i creences en educació, i la mestra de primària i redactora d'educació a la revista Catorze, Gemma Ventura, que va oferir la ponència titulada #EducarAdolescentsAvui. Propostes en clau emocional per ser veritablement 'influencers'.

Girona ha tancat un recorregut que, entre gener i febrer, ha passat per vuit ciutats espanyoles: Sevilla, Palma de Mallorca, Barcelona, Madrid, Tarragona, Saragossa i Lleida. En totes elles, la participació dels docents ha estat alta, cosa que, segons l'organització del cicle, demostra «la necessitat urgent que els docents senten –i sovint pateixen– per proveir-se d'eines pràctiques i que funcionin davant el repte d'educar les noves generacions».

La iniciativa, que suma tres edicions i parteix de la importància de l'educació emocional, ha intentat respondre diverses preguntes, com ara per què la neurociència és un tema clau en l'educació; quines creences perjudiquen a l'hora d'educar; quines evidències poden transformar i millorar els mètodes educatius; si s'educa des de la fortalesa i el coratge o des de la por i la sobreprotecció, i com és possible comunicar-se millor amb els adolescents.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook