Segueix-nos a les xarxes socials:

Les Cambres de Girona demanen a Calvet inversions en infraestructures

Les Cambres celebren el recent inici de les obres prèvies a la prolongació de la C-32

Les Cambres de Comerç de Girona han reiterat aquest divendres el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, la necessitat d ' "uns pressupostos de país normalitzats que permetin reprendre les necessàries inversions en les infraestructures fonamentals" per a la província.

Amb motiu de la celebració de la Comissió d'Ordenació el Territori del Consell de Cambres de Catalunya, a la seu de la corporació gironina, les Cambres de Comerç de Girona, Palamós i Sant Feliu de Guíxols han repassat amb Calvet, que ha presidit la reunió , l'estat de les infraestructures de la demarcació.

Les Cambres han reclamat uns pressupostos que permetin reprendre les necessàries inversions en les infraestructures fonamentals per a la demarcació.

Així mateix, han ofert total suport al govern català en el seguiment continuat i la reclamació dels projectes que depenen de l'Estat i que estan paralitzats.

Les càmeres gironines entenen que cal impulsar, entre altres obres, la connexió intermodal de Vilamalla, la prolongació de la conflictiva C-32 entre Blanes i Lloret de Mar o la variant d'Olot, entre d'altres projectes.

L'empresariat gironí considera prioritari acabar els 750 metres de via d'ample europeu que falten per arribar a Vilamalla i confien que les obres per fer-lo arribar puguin començar durant aquest any.

A la demarcació gironina no hi ha cap estació des de la qual es puguin pujar mercaderies al tren.

La prolongació de la C-32 és una altra de les reclamacions històriques dels sectors empresarials de les localitats costaneres de la Selva, que creuen que es necessita una connexió adequada al volum d'habitants i turistes de la Selva marítima.

Les Cambres celebren el recent inici de les obres prèvies a la prolongació de la C-32, amb un pressupost global de 66 milions d'euros, i coincideixen amb el conseller en què es tracta d'un tema de mobilitat que resulta indispensable per minimitzar la congestió en aquest coll d'ampolla de la xarxa viària gironina.

No obstant això, els col·lectius ecologistes estan totalment en contra d'aquesta infraestructura, el projecte informatiu està impugnat als tribunals, i consideren totalment innecessari gastar més de 50 milions d'euros en un tram de menys de 7 quilòmetres.

A la reunió de la Comissió també s'ha coincidit en la necessitat de seguir avançant en la continuïtat del túnel de Bracons cap a la Nacional 260, que inclou la variant d'Olot.

Prem per veure més contingut per a tu