El que va ser president de Boeing Espanya el 2008, Pedro Argüelles, va assegurar que no creu que l'accident de Spanair del 20 d'agost de 2008 fos conseqüència d'un avaria tècnica del model de l'avió utilitzat, l'MD-82, ni, concretament, del sistema d'advertència sonor de configuració de l'enlairament (TOWS). Així ho va manifestar durant la seva compareixença a la Comissió d'Investigació relativa a l'accident del vol JK 5022 que es va celebrar al Congrés dels Diputats.

El primer que va aclarir Argüelles -que va exercir el seu càrrec entre 2002 i 2012- durant la seva intervenció és que les seves funcions no estaven relacionades amb l'aviació civil, sinó que eren simplement «institucionals».

No obstant, va relatar que, tot i que no va participar en la investigació ni es va reunir amb la Comissió d'Investigació d'Accidents i Incidents d'Aviació Civil ni amb cap organisme, va seguir «amb interès» la investigació. És precisament en aquest punt en què Argüelles va negar que el sistema TOWS dels avions de la família MD-80 necessitessin ser revisats després d'un accident similar.