Cinc persones van morir i tres més van quedar ferides després de l'aterratge d'emergència que va haver de realitzar a la ciutat ucraïnesa de Lviv un avió An-12 procedent de Vigo. A bord de la nau hi viatjaven vuit persones, de les quals set eren membres de la tripulació i una altra acompanyava la càrrega.

L'avió, pertanyent a la companyia Ukraine Air Alliance, feia la ruta entre Vigo i Istanbul, segons va explicar l'aeroport de Lviv en el seu compte de Facebook, i havia de proveir a aquesta ciutat, però no va arribar a l'aeroport per falta de combustible. L'aparell va haver de realitzar l'aterratge forçós a un quilòmetre i mig de la pista.

L'avió de càrrega AN-12 de la companyia Ukraine Air Alliance, que va sortir de matinada de l'aeroport de Vigo i es va estavellar prop de la ciutat ucraïnesa de Lviv, transportava peces d'automoció d'una factoria d'O Porriño (Pontevedra), amb destinació a una fàbrica de Turquia.

Així ho va confirmar l'alcalde de Vigo, Abel Caballero, que va explicar que aquest avió, a bord del qual viatjaven a 8 persones, portava peces d'automoció procedents de la planta de Lear Corporation al Polígon d'As Gándaras. El vol tenia com a destí final Istanbul, i tenia prevista una escala tècnica (per repostatge) a la ciutat de Lviv, segons va assenyalar l'alcalde, que va ser informat del succés per la directora de l'aeroport de Vigo.

El ministre ucraïnès d'Infraestructures, Vladislad Kryklii, va confirmar a través de Facebook que almenys cinc dels ocupants de la nau, dels quals no va transcendir la seva identitat, van morir a l'accident. L'avió de transport An-12 va desaparèixer del radar durant l'alineació per aterrar no lluny de l'aeroport de Lviv cap a les set del matí, segons va informar Emergències d'Ucraïna.

El Ministeri d'Afers Estrangers, UE i Cooperació no tenia a l'hora de tancar aquesta edició constància que hi hagués víctimes o ferits de nacionalitat espanyola.

Les autoritats d'Ucraïna han obert una causa penal després de l'aterratge forçós. La causa està relacionada amb la violació de les normes de seguretat durant l'explotació de transport ferroviari, aquàtic o aeri del Codi Penal d'Ucraïna.

El cap de l'administració regional de Lviv, Andrei Sadovi, va explicar que les cinc víctimes mortals van morir aixafades per la càrrega, i va assenyalar que «molts fragments dels cossos estan dispersos al voltant de l'avió». L'aeronau, pertanyent a la companyia Ukraine Air Alliance, portava 51 anys volant, segons el canal de televisió 112 Ukraina: entre 1968 i 1995 va servir de transport militar i a partir d'aquesta data va realitzar vols civils.