La invasió que Rússia ha efectuat sobre Ucraïna, anomenat com el "graner d'Europa", comença a tenir conseqüències en els supermercats nacionals. Les grans cadenes han començat a limitar les vendes d'oli de gira-sol, un producte elaborat a partir d'unes llavors que en la seva majoria procedien d'Ucraïna. La cadena d'alimentació Vegalsa-Eroski, limitarà a partir d'aquest dissabte la venda d'oli de gira-sol: es podran comprar un màxim de cinc ampolles en els supermercats Família i Eroski i dues caixes els Cash Record. També Mercadona ha adoptat una mesura similar i ha imposat un límit de cinc litres per client.

Segons ha explicat Velgasa-Eroski a Faro de Vigo, diari del mateix grup que Diari de Girona, "ara com ara" no existeix un problema de desproveïment d'aquest producte, però la mesura limitar les unitats de venda es pren amb l'objectiu d'evitar que es tensi la cadena de subministraments. Al llarg dels últims dies, la companyia ha notat que els clients comencen a fer acumulament d'ampolles, per aquest motiu que ha decidit limitar les compres perquè no es propagui un efecte com el que va ocórrer amb el paper higiènic al començament de la pandèmia de la covid.

Des de Velgalsa-Eroski recorden que, a diferència dels períodes de confinament, ara l'hostaleria, consumidora intensiva d'aquest producte, està oberta sense restriccions.

Per part seva, José Vicente Herrero, gerent general del fabricant de rosquilles Productos Velarte, comparteix la inquietud dels supermercats i afirma: "Si la guerra s'empitjora haurem de buscar alternatives a l'ús estandarditzat de l'oli de gira-sol en alguns productes", explica. Per esquivar aquesta escassetat, Herrero detalla que la seva companyia planeja "centralitzar la producció en grans tirades", prioritzant els seus productes estrella.