«El joc i els joguets ens conviden a fer un munt de coses: moure'ns, relacionar-nos, tafanejar, aprendre, explorar, i són un instrument molt valuós per al desenvolupament social i cognitiu de la mainada. Però no tots els joguets són innocents, perquè mentre juguem també aprenem valors i models de comportament basats en estereotips que només generen desigualtats». Així es presenta des del Museu del Joguet de Catalunya l'activitat educativa «El joc de la innocència» amb la qual ens animen a descobrir «amb mirada de gènere el sexisme amagat rere molts joguets i a transformar-lo per crear, a través del joc, un espai d'igualtat i respecte a la diversitat.

Aquesta és una de les moltes activitats que incansablement porten a terme des del museu figuerenc. La seva activitat no s'atura i recentment acaben de fer la cloenda d'una exposició de petit format sobre el dia dels morts i aquesta tradició mexicana.

Pel que fa la nova activitat educativa que està dirigida a alumnes d'educació primària de segon a sisè curs, durarà fins al proper mes de juny i té uns objectius docents molt clars. Es busca adquirir recursos per detectar els missatges dirigits a nens i nenes a través del joc i dels joguets i, a la vegada, prendre consciència de la construcció i consolidació de les desigualtats produïdes per mitjà del joc i dels joguets, segons es recull en l'explicació que es dona des del Museu del Joguet de Catalunya a la seva web. Un altre objectiu és qüestionar el paper del sexisme en els joguets i com això perjudica els nenes i les nenes i posar en relleu «com els jocs poden limitar les opcions, capacitats i possibilitats de les persones i induir-les a determinats comportaments en funció del sexe i no de la personalitat».

El museu detalla que «l'activitat s'ha plantejat com a visita virtual pel món dels joguets amb perspectiva de gènere. Pot ser realitzada individualment, en grups o tot el grup classe conjuntament; només cal seguir els àmbits desplegables. En el primer, hi ha diversos materials per descarregar i treballar a l'aula, incloent-hi les ulleres liles, imprescindibles per iniciar la visita, i el glossari. En aquest àmbit també hi ha l'equip per investigar. Aquesta activitat es pot realitzar tant durant com un cop acabada la visita virtual. En els següents àmbits, hi ha un qüestionari després de cada vídeo per tal que l'alumnat fixi els conceptes presentats». Finalment, es proposa una activitat per seguir treballant des de casa.