El Girona preveu facturar més d'1 milió d'euros en samarretes

La facturació d'equipacions es dispara un 2.400% en tan sols vuit anys

El club rendibilitza la inversió en l’obertura de la botiga al centre de la ciutat i preveu ingressar més d’1 milió d’euros gràcies a la venda d’equipacions

S'ha passat de vendre 800 unitats de samarretes el 2015 a una estimació de més d'11.000 enguany

La botiga del centre disposa d'una àmplia gamma de productes oficials del Girona.

La botiga del centre disposa d'una àmplia gamma de productes oficials del Girona. / MARC MARTÍ

Tatiana Pérez

Tatiana Pérez

El Girona va a passes de gegant. L’arribada del City Football Group (CFG), de la mà de Pere Guardiola, l’estiu de 2017 va permetre solidificar les bases d’un projecte que va començar a gestar-se el 2015 quan l’agent i actual president del Consell d’Administració va actuar com a intermediari en la compra del club per part de TVSE Futbol. Aquell mateix any, també van incorporar-se a l’entitat blanc-i-vermella el president Delfí Geli i el director general Ignasi Mas-Bagà.

No és casualitat, doncs, que el Girona no hagi parat de créixer des d’aleshores. En menys d’una dècada, els blanc-i-vermells han fet història passant a formar part de la Primera Divisió i bregant entre els equips més grans.

La direcció esportiva, encapçalada per Quique Cárcel, va encertar portant i renovant Míchel Sánchez en el moment adequat i ha trobat en el tècnic de Vallecas el comandant perfecte per liderar una plantilla que ha sorprès situant-se al segon lloc de la classificació amb 22 punts de 27 possibles i, fins i tot, arribant a ser líder de LaLiga EA Sports.

El millor de tot és que els èxits no són només esportius. El Girona ha crescut a nivell d’estructura, superant-se en tots i cadascun dels paràmetres. Es nota, sobretot, a nivell de massa social. Aquesta temporada 2023/24 s’ha trencat el sostre amb 9.700 abonats i uns 13.000 socis. A diferència d’abans, els nens i les nenes neixen sent aficionats del Girona i el tenen com a principal equip de referència.

Amb tot, les xifres de facturació s’han disparat un 2.400% en tan sols vuit anys gràcies a la venda de samarretes i productes oficials del club.

Segons ha pogut saber DIARI DE GIRONA, el Girona ha passat d’ingressar 40.000 euros l’any 2015 amb relació als articles de marxandatge a preveure rebre més d’1.000.000 euros a final de curs. Això s’explica, a grosso modo, perquè si el 2015 es van vendre aproximadament unes 800 unitats de samarretes, enguany s’estima que en siguin més d’11.000. Les vendes, per tant, s’han multiplicat per 14.

Molts turistes compren a la botiga del Girona de la Rambla.

Molts turistes compren a la botiga del Girona de la Rambla. / MARC MARTÍ

En aquest sentit, el club està rendibilitzant de bona manera la inversió realitzada per a l’obertura de la botiga al centre de la ciutat, situada a la Rambla de la Llibertat número 12, i que es va inaugurar fa cinc mesos, el passat mes de maig de 2023. L’establiment funciona a ple rendiment juntament amb la botiga de Montilivi, que es va construir la temporada 2017/18 amb motiu del primer ascens a Primera Divisió. Abans, només es disposava d’estands i un punt de venda a les oficines del Girona a l’estadi.

A continuació, la radiografia de l’àrea comercial exercici per exercici des de l’any 2015.

2015: El punt de partida

En el moment que va entrar la nova administració, amb la compra del 80% de les accions per part de TVSE Futbol a l’anterior propietari Josep Delgado, l’única «botiga» que tenia el Girona era un espai dedicat a la venda de productes oficials a la recepció de les oficines de Montilivi.

Principalment, allà s’hi podien trobar samarretes de joc del primer equip i una col·lecció molt limitada d’accessoris com, per exemple, bufandes i banderes. El nombre de samarretes que es venia en aquella època era d’aproximadament 800 unitats i la facturació de la botiga oficial no superava els 40.000 euros per temporada.

2016/17: El punt d’inflexió

El novembre del 2016, la temporada del primer ascens, es va estrenar la primera botiga online del Girona. Va ser aquell curs quan es van començar a crear campanyes publicitàries per incentivar la venda de marxandatge, posant èmfasi a la idea de màrqueting per millorar la marca del club.

La bona dinàmica de l’equip va permetre anar més enllà i demanar producte addicional a la marca que en aquell moment vestia el Girona (Kappa). En total, es va arribar a les 2.000 unitats, rècord fins llavors.

2017/2018: L’impuls de Primera Divisió

El primer ascens a Primera Divisió, entre altres millores de l’estadi, el Girona va construir la que és actualment la botiga oficial de Montilivi. De fet, es va estrenar el 29 d’octubre de 2017, coincidint amb la històrica victòria contra el Reial Madrid per Sant Narcís (2-1).

Aquella temporada el club va més que triplicar les seves vendes i va acabar venent més de 7.000 unitats de les equipacions de joc (ja no eren només samarretes).

2018-2022: Consolidació de la marca

Durant els següents anys, el Girona va esforçar-se en anar professionalitzant l’àrea de Retail (venda al detall), incorporant nou producte i creant noves llicències.

Es destaca l’arribada de Puma com a proveïdor tècnic el juny de 2019, ja que el club treballa molt estretament amb la marca alemanya per oferir la millor qualitat de producte per a l’aficionat.

Malgrat el descens a Segona Divisió, l’entitat blanc-i-vermella no va deixar arraconat l’ambiciós projecte i va generar campanyes constantment per tal d’incentivar la venda de producte. En aquest sentit, es van crear noves col·leccions de producte propi i nous punts de venda amb estands els dies de partit per assumir la demanda a Montilivi.

Any rere any s’han millorat els resultats, tant a Primera com a Segona Divisió.

2022/23: L’obertura de la botiga al centre de Girona

Fa cinc mesos, el passat mes maig, el Girona, amb la col·laboració de Puma com a partner estratègic, va inaugurar la nova botiga del centre de la ciutat, situada a la Rambla de la Llibertat número 12. L’establiment, de 275m2 amb 3 plantes, està ubicat en un indret estratègic i ideal per a la visita tant de gironins com de turistes.

D‘acord a la valoració que en fa el Girona, els primers mesos han estat tot un èxit, suposant una injecció de recursos important per al club amb la venda de més samarretes.

La bona dinàmica ha provocat que la botiga online (oberta la campanya 2016/17) també rebi cada vegada més demanda. També de l’estranger, on destaquen països com Estats Units, Regne Unit, França, Països Baixos i diverses regions de Sud-amèrica com ara Mèxic o Argentina.

La temporada passada es van esgotar totes les samarretes de joc. El club va vendre’n unes 9.000 unitats, xifra rècord fins aleshores.

2023/24: Previsió de facturació disparada

El Girona ha fet una tercera comanda d’equipacions per poder donar resposta a la gran demanda que hi ha aquesta temporada

Aquesta temporada, la primera amb les dues botigues funcionant a ple rendiment, el Girona té la previsió de seguir creixent a tots els nivells. El bon moment de l’equip de Míchel, juntament amb la nova botiga del centre, que és un reclam per al gran volum de turistes que visiten la ciutat, està fent que se superin totes les previsions per aquest curs. De fet, el club ha hagut de fer una tercera comanda d’equipacions per poder donar resposta a la gran demanda generada fins al moment.

Enguany, es preveu que s’acabaran venent més d’11.0000 unitats d’equipacions de joc i se superarà, per tant, la xifra del 1.000.000 euros de facturació en producte oficial. Els rècords, al Girona, no només s’aconsegueixen al terreny de joc.

Subscriu-te per seguir llegint