L´Ajuntament de Girona està buscant un edifici o espai ja existent a la ciutat per tal de poder-hi obrir-hi un nou institut de secundària el curs 2014-2015. Ja fa anys que els sectors educatius de la ciutat, incloent-hi els sindicats i el Consell Escolar Municipal, han alertat de la saturació a les aules de secundària. La regidora d´Educació, Isabel Muradàs, és conscient de la necessitat d´un nou centre, però adverteix que en l´actual context econòmic no hi haurà pressupost per aixecar un nou edifici i ni tan sols per a instal·lar barracons. Per això, el govern municipal està bus- cant un edifici ja existent -ja sigui de propietat municipal, de la Generalitat o de l´Estat- o un espai dins d´un edifici d´ús compartit per ubicar-hi el nou institut. Segons Muradàs, Ajuntament i Generalitat calculen que, si tot continua com fins ara, a partir del curs 2014- 2015 serà quan les noves places de secundària es facin més necessàries.

Ja fa quatre anys que el Consell Escolar Municipal de Girona denuncia que hi ha una saturació d´alumnes als instituts de secundària i reclamen la construcció d´un nou centre per posar-hi remei. L´Ajuntament de Girona també és conscient d´aquesta necessitat, pero? adverteix que les debilitades arques públiques no podran fer front a la despesa que suposaria construir un nou edifici o instal·lar barracons. Per això, el consistori està buscant qualsevol opció -ja sigui un edifici o un espai en un immoble- que sigui viable per a la creacio? d´un nou institut sense la necessitat d´aixecar una nova construcció Per això, estan tenint en compte tots els edificis municipals però també aquells que són propietat de l´Estat i la Generalitat, per si fos possible rebre´n una cessió. «Estem estudiant qualsevol possibilitat d´espais que estiguin en bones condicions i requereixin una mínima inversió», indica Muradàs. Per tal d´obrir al màxim el ventall de possibilitats, l´Ajuntament no estudia només edificis sencers sinó també espais en immobles d´ús compartit que puguin adequar- se fàcilment a les característiques d´un centre escolar. «No tanquem cap porta», assenyala Muradàs.