Un estudi de mobilitat que s'ha fet sobre el barri de gironí de Pedret ha analitzat l’ocupació dels aparcaments i l’origen dels vehicles, així com el temps que estan en un mateix indret. L’informe apunta que el 69% dels vehicles no estan censats a Girona i que només un 1% dels cotxes estan censats al barri. Hi ha un 9% de vehicles que són de residents a l’Eixample i un 12% que és de la resta de la ciutat de Girona. Els estacionaments del quasi tots els carrers estan sempre plens. Al carrer de Palamós, l’ocupació és sempre del 100%, a la ronda Pedret i al carrer Palafrugell és d’entre el 88 i el 90% i al carrer Pedret entre el 75 i el 97% segons l’hora. En aquests carrers, entre el 39 i el 47% són places bastant fixes, i la resta hi estan només al matí o només a la tarda o al matí i a la tarda, però no al vespre.
L'estudi, encarregat per l'Ajuntament a l'empresa Multicriteria planning- Mcrit, s'ha portat a terme perquè va ser un dels projectes escollits a la votació dels pressupostos participats del barri l'any 2019. En concret es va demanar un estudi de mobilitat i redacció d'un projecte sobre les mesures per reduir la velocitat als carrers Palamós i Palafrugell. Els veïns van insistir en la necessitat urgent de tirar endavant aquest estudi quan l'Ajuntament va decidir ubicar a Pedret el punt on els autobusos turístics fan baixar els visitants i on els recullen.