Les obres de la rotonda de la plaça de Salt van acabar el passat divendres després de deu mesos d'actuacions. Com a novetat, un dels laterals tindrà una estació de Girocleta que es posarà en funcionament al llarg de 2024, tot i que, actualment, ja són visibles els aparells on es deixen les bicicletes. En concret, se situarà abans d'arribar al giratori sortint de Girona, al carrer de Santa Coloma. Serà la trentena estació que tindrà la ciutat després de les tres inaugurades recentment al Mercat del Lleó, al passeig d'Olot (al costat del pavelló de Santa Eugènia) i a l'avinguda de Lluís Pericot.

En una enquesta feta a principis d'any, els usuaris del servei ja van demanar ubicar estacions als sectors de la ciutat on no n'hi havia. Així, l'espai de la plaça de Salt compleix aquests requisits, ja que la més propera és la que està ubicada al passeig Ramon Berenguer II, a tocar de l'escola Àgora. Així, la nova estació estarà situada en un punt estratègic de cara una futura connexió amb Vilablareix, de la qual s'ha parlat en anteriors ocasions i és d'interès per part dels municipis de l'àrea urbana de Girona, com Salt, Sarrià de Ter o el mateix Vilablareix, que el servei hi pugui arribar en un futur. A més, el pla de mobilitat urbana supramunicipal de Girona inclou l'arribada de la Girocleta a localitats veïnes.

De fet, l'objectiu principal de les obres del giratori era construir un carril bici bidireccional en un lateral de la rotonda per connectar Girona amb Vilablareix. El carrer Oviedo i el del Riu Güell ja tenien carril bici, anteriorment, i la intenció erra aprofitar aquests carrils existents perquè passin per la rotonda i posin camí cap a Vilablareix pel carrer de Santa Coloma. El carril bici nou uneix els municipis de Girona i Vilablareix fins a davant l'institut, al carrer Marie Curie.

Concretament, s’ha ampliat la xarxa pedalable de la ciutat de Girona amb 1.509,39 metres. Es tracta de 208,55 metres nous de carril bici al carrer del Riu Güell, que va del carrer de Can Pau Birol fins a la plaça de Salt; 249,82 metres de la rotonda de la plaça de Salt i 1.051,02 metres de la carretera de Santa Coloma.

“Estem satisfets que s’enllesteixi un nou projecte que ens permet connectar millor Girona amb els municipis de l’àrea urbana alhora que s’enforteix una xarxa de mobilitat sostenible que a poc a poc va unint els barris de la nostra ciutat”, ha afirmat la tinenta d’alcaldia i regidora de Transició Ecològica i Transformació Urbana de l’Ajuntament de Girona, Cristina Andreu Displas.

“Aquesta obra és una bona mostra de la feina feta durant el mandat anterior que ha vist la llum tot just començar el present mandat. A més, en aquest cas cal destacar que l’obra s’ha ajustat al termini previst en l’adjudicació, amb un nivell notable a l’hora d’oferir solucions funcionals i constructives per assolir els objectius de connectivitat de tot ordre que afrontàvem en aquest punt tan concorregut i estratègic de la ciutat”, ha explicat el regidor d’Urbanisme de Proximitat de l’Ajuntament de Girona, Lluís Martí Arderiu.

Deu mesos d'obres

Amb tot això, s'ha posat punt final a les obres de la rotonda de la plaça de Salt després de dos endarreriments. La reforma va començar el 23 de gener i, en un principi, havien d'acabar el 21 d'octubre. A causa d'una modificació del contracte per dues actuacions amb les quals no es comptava es va retardar el procés fins al 16 de novembre. Després, es van haver de canviar unes lluminàries i l'Ajuntament va tornar a marcar una nova data, el 30 de novembre. Tanmateix, aquests últims treballs s'han fet més ràpidament del previst i les obres van acabar el passat divendres.

Les obres, dutes a terme per la companyia Rubau Tarrés SAU han tingut un cost total d'1.456.601,85 euros, un 5,77% més pel preu amb el qual s'havien adjudicat a la companyia (1.377.103,81 euros). A més, en un primer tram d’obres que ja es va completar fa mesos, el diàmetre de la zona central de la rotonda es va reduir considerablement. Abans feia 60 metres i ara en fa 35.