Segueix-nos a les xarxes socials:

Reinvenció elèctrica

El prototip mostra el llenguatge de la nova era prèmium i tecnològica de Lancia

Reinvenció elèctrica

El concepte de cotxe Lancia Pu+Ra HPE serveix com a manifest del nou camí iniciat per la firma italiana, marcat sobre els fonaments del luxe, la sostenibilitat i la tecnologia, i introdueix el llenguatge de disseny que lluiran els futurs models de producció. Començant pel Lancia Ypsilon, que comptarà amb una variant HF de prestacions esportives, juntament amb el Gamma que arribarà el 2026 i el Delta el 2028.

Reinvenció elèctrica

Luca Napolitano, CEO de Stalentis, aprofitava la presentació d’aquest espectacular concepte de cotxe per parlar de les noves plataformes (Stellantis, Medium, Large i Frame) que utilitzarà Lancia per als seus propers llançaments, que es comercialitzaran a: Espanya, Alemanya, França, Holanda, Bèlgica, Portugal i Itàlia.

Reinvenció elèctrica

Imatge de marca.

Aquest prototip segueix l’òrbita llançada amb el Pu+Ra Zero, l’encarregat d’anticipar l’escultura que finalment s’ha convertit en un full en blanc d’exquisida puresa, elegància i sofisticació. Tal com es va plantejar en el seu moment, el futur de la marca es veurà com una connexió de formes elementals del nostre món, com són els triangles i les esferes, a la recerca de l’aerodinàmica perfecta i la immortalitat estètica. En aquesta nova fase, el Pu+Ra HPE (High Performance Electric) recorre a unes sigles històriques, que es van utilitzar en el Lancia Beta i recorda a l’iconic Stratos.

Les similituds amb el seu màxim aconseguiment estètic es troben especialment a la part posterior amb dos fanals circulars i buits situats a la part superior, coronant una mena de cua que acaba de forma brusca i vertical. El vidre posterior també ens recorda al seu passat, aquest cop al Beta. Aquest cotxe dels anys 70 lluïa la persiana veneciana amb línies horitzontals, aquest cop només és una part de la seva increïble estructura de sostre circular panoràmic. La vista de perfil és una altra referència més del Pu+Ra HPE, que manté el curt voladís posterior amb la zona de conducció molt endarrerida.

La part frontal Calice és un altre univers i representa l’autèntica nova era de Lancia, malgrat tractar-se d’una reinterpretació de les reixetes d’antany. El seu to verd blavós Progressive Green que rendeix homenatge al Lancia Flammina Azzurro Vincenness, però amb la sostenibilitat i tecnologia que acompanya als pigments d’avui en dia.

Una llar amb rodes.

Inspirat en el disseny d’interiors, l’habitacle futurista d’aquest concept car instal·la uns seients davanters i individuals al estil de la butaca Cassina. Les formes geomètriques de la seva carrosseria es repeteixen en les catifes, les tauletes situades sobre el túnel central i la utilització de materials típics de les creacions de Cassina, una firma italiana de mobles de luxe amb la qual col·labora Lancia des de fa un segle.

El més sorprenent és el vidrejat de la superfície, encarregat d’inundar l’interior de llum natural i una sensació tan agradable que oblida el gust per conduir. En aquesta visió de Lancia, el passatger podrà gaudir de materials sostenibles, reciclats i reciclables (el 70%) amb el toc de la Itàlia tradicional i eclèctica.

És un cotxe elèctric.

L’estratègia zero emissions de Stellantis estarà encapçalada per Lancia en la seva nova posició com a marca premium i de luxe. El 2024 es llançarà la variant híbrida endollable i elèctrica del Ypsilon, sent el 2026 l’any de la transició definitiva cap a l’electrificació i l’esperada arribada del Delta 100% elèctric el 2028. Tots ells cotxes enfocats en l’aerodinàmica, l’eficiència i l’optimització dels temps de recàrrega.

En aquest sentit, aquest Pu+Ra és capaç de recórrer més de 700 km d’autonomia fictícia gràcies al seu disseny de sostre rebaixat, retrovisors minimalistes i tres cobre carteres que juguen amb l’aire al seu antull. Tampoc passen per alt els pneumàtics Goodyear desenvolupats específicament per integrar-se amb la llanta aerodinàmica.

Prem per veure més contingut per a tu