Què és el màrqueting conversacional?

És una estratègia que busca establir converses bidireccionals entre una empresa i els seus clients de manera més directa

Comunicar és vital.

Comunicar és vital. / GETTY IMAGES

DdG/AMIC

El màrqueting conversacional es refereix a una estratègia de màrqueting que se centra a establir i fomentar converses bidireccionals entre una empresa i els seus clients o prospectes. En lloc d’utilitzar mètodes de comunicació unidireccionals, com poden ser els anuncis publicitaris o els correus electrònics massius, el màrqueting conversacional es basa en la interacció directa i personalitzada amb els usuaris.

L’objectiu principal del màrqueting conversacional és brindar una experiència més pròxima i personalitzada als clients, la qual cosa ajuda a construir relacions sòlides i duradores. Es basa en la idea que les persones prefereixen interactuar amb les empreses de manera similar a com ho fan amb els seus amics o familiars, a través de converses naturals i significatives.

Les eines i tecnologies emprades en el màrqueting conversacional inclouen xatbots, assistents virtuals, missatgeria instantània i xarxes socials. Aquestes plataformes permeten a les empreses comunicar-se de manera eficient i en temps real amb els usuaris, respondre preguntes, brindar assistència i recopilar informació rellevant sobre els clients.

El màrqueting conversacional s’ha tornat especialment rellevant amb l’auge de la intel·ligència artificial i l’aprenentatge automàtic, ja que aquestes tecnologies permeten a les empreses automatitzar i escalar les interaccions conversacionals, al mateix temps que brinden una experiència personalitzada i contextualitzada.

D’altra banda, el màrqueting digital o màrqueting en línia és una disciplina que consisteix a promocionar, publicitar i vendre serveis o productes a través d’internet, usant les tecnologies i els mitjans digitals existents.

Entre els seus principals avantatges respecte al màrqueting tradicional, es troben:

- Universalitat: pots operar a tot el món sense cap problema, independentment de la teva estructura i d’on et trobis.

- Segmentació del públic: permet dirigir una campanya publicitària a un públic determinat, seleccionant-lo d’entre un grup per raó d’edat, estudis, localitat, aficions...

- Actualització de dades: permet anar comprovant a l’instant si la campanya està funcionant i permet adaptar-la segons els resultats o fins i tot anul·lar-la, si es considerés necessari.

- Preu: el cost és menor al d’un altre sistema tradicional.

- Feedback: Permet interactuar amb els teus clients i fidelitzar-los.