RAC1 ja és l'emissora líder a Catalunya. Segons les dades d'audiència de l'últim Estudi General de Mitjans (EGM), 469.000 oients escolten diàriament aquesta emisora, que registra els millors resultats des de la seva creació i per primera vegada en nou anys relega a la segona posició a Catalunya Ràdio. La Cadena SER descendeix al tercer lloc a escasa distància de l'emissora pública catalana, que fins ara era líder.

En només un any, RAC1 ha augmentat la seva audiència en un 43%, fet que suposa gairebé 150.000 oients nous. Des de les set del demà fins a les vuit del vespre, durant 13 hores seguides, RAC1 és líder d'audiència. Amb 454.000 oients diaris, Catalunya Ràdio és, per primer cop, la segona emissora més escoltada del país, segons la primera onada de l´any 2009 de l´Estudi General de Mitjans. Aquestes diferències reflecteixen, de fet, una situació de freg a freg entre les tres emissores de ràdio generalista més escoltades, amb una diferència de 17.000 oients entre la primera i la tercera, RAC1 i la Cadena SER, que obtenen 469.000 i 452.000 oients, respectivament.

Segons aquesta onada de l´EGM, les altres emissores del grup de Catalunya Ràdio milloren els seus resultats d´audiència. Catalunya Informació, amb 137.000 oients diaris, és l´emissora informativa més escoltada del país i millora un 27% l´audiència de la mateixa onada de l´any anterior; iCat fm obté 40.000 oients diaris i puja un 150% en un any; Catalunya Música, amb 24.000 oients, també és líder en el seu gènere i augmenta un 26% respecte de l´audiència de la mateixa onada de fa un any.

Catalunya Ràdio ha destacat l´estabilitat en l´audiència global del grup d´emissores públiques ja que l´any passat, en aquesta mateixa onada, les quatre emissores del grup (Catalunya Ràdio, Catalunya Informació, Catalunya Música i iCat fm) sumaven 659.000 oients diaris i en aquesta s´han mantingut en 655.000.

Les dades de l´EGM assenyalen també un gran augment de l´audiència de la ràdio temàtica, que puja un 23% en relació amb la mateixa onada de l´any passat. La ràdio generalista puja un 3% i trenca la tendència a la baixa dels últims temps de l´audiència de ràdio convencional.