Les grans cadenes de televisió no superaran el 10% d'audiència en el futur, a causa del creixement dels shares dels canals temàtics i la "generalització" de la TDT, segons les estimacions de l'analista de Corporación Multimedia, Carlos Arnanz.

Així, Arnanz augura a mitjà termini "quatre cadenes amb un nou o deu per cent d'audiència, on les grans marques es mantindran i conservaran els seus ingressos comercials".

En aquest sentit va fer referència a la tendència dels països de l'entorn europeu, en els quals "ha disminuït la quota dels canals històrics, generalment convencionals, i ha crescut l'audiència de les cadenes temàtiques, tot i que les grans marques conserven els seus ingressos".

En el futur hi haurà, segons Arnanz "dues batalles" relacionades amb l'audiència i la publicitat. En el cas de la primera, pronostica que TVE, malgrat la supressió de la publicitat a l'ens públic, "podria seguir essent líder". Respecte als ingressos publicitaris, cobrarà importància la fusió de cadenes, tot i que caldrà esperar a conèixer els primers "enllaços" en aquest apartat. En aquesta mateixa línia, va avançar que es produïran dos fenòmens paral·lels: una multiplicació dels canals petits i una unió d'operadors. Al seu parer, la nova llei comportarà una restricció de la competència entre les grans cadenes. En canvi, va aclarir que la supressió de la publicitat a TVE "no té per què influir des del punt de vista de l'audiència".