Telecinco va liderar les audiències de televisió de l'any 2009 a Catalunya amb una mitjana del 14,9% de quota de pantalla, just per davant de TV3, que va aconseguir un 14,5% d'audiència, i La 1 de TVE i Antena 3, empatades amb un 12,1%. Després d'aquestes cadenes se situen Cuatro (7,6%), La Sexta (5,9%), La 2 i el K3-33 (3% i 1,9%), i Digital Plus (3,7%).

Segons les xifres que es desprenen de l'última onada del 2009, TV3 va liderar el mercat televisiu durant el mes de desembre amb una quota de pantalla del 15,9%, seguida de Telecinco (14,9%), La 1 (12,1%), Antena 3 (11,3%), Cuatro (7,2%), La Sexta (5,9%), La 2 (3%), el K3-33 (1,1%) i Digital Plus (3,2%). A més, deu dels programes de la cadena pública catalana estan entre els quinze més vistos del mes.

Respecte al conjunt del 2009, Televisió de Catalunya va liderar la llista de grups empresarials seguida de Televisió Espanyola i Gestevisión (Telecinco). Els informatius de TV3 van doblar la resta en quota de pantalla, tant al migdia com a la nit.

El més vist: Barça-Manchester

La final de la Lliga de Campions, jugada per FC Barcelona i Manchester United el 27 de maig i retransmesa per Antena 3, va ser l'emissió amb més espectadors i audiència més alta de 2009: 11.310.000 televidents i un 61,7% de quota de pantalla.

Quinze dels 50 espais televisius més vistos durant l'any passat van ser esportius, seguits de la sèrie de ficció 23-F, el dia más dificil del Rey, emesa per La 1, amb 6.920.000 espectadors, xifra que representa una quota del 35,5%.

En l'àmbit estatal, en l'últim any en què TVE ha emès publicitat, La 1 va ser la més vista, amb un 16,4% d'audiència mitjana, per davant de Telecinco, que va registrar un 15,1% després de ser líder els cinc anys anteriors. Antena 3 va igualar el seu resultat de 1992 (14,7%), seguida de les autonòmiques (13,6%), Cuatro (8,3%), La Sexta (6,8%, la seva quota històrica més alta) i La 2 (3,8%).