El Consell d'Administració de RTVE ha proposat a les cinc primeres formacions polítiques - en funció del nombre d'escons aconseguits a les darreres eleccions - realitzar un debat el proper 9 de novembre amb els seus candidats a les eleccions generals del 20 de novembre. L'elecció de la data concreta "depèn" dels partits polítics, segons han puntualitzat fonts del Consell d'Administració de RTVE a Europa Press.

Per això, la celebració d'aquest debat "no està tancat i encara s'està estudiant" mentre que el nombre de participants oscil•larà entre els cinc i sis candidats, "en funció del que determini la Junta Electoral".

A més, al contrari que el 'cara a cara' que es realitzarà el proper 7 de novembre entre els candidats del PP i el PSOE a la presidència del govern en les eleccions generals, Mariano Rajoy i Alfredo Pérez Rubalcaba, el debat a cinc serà " una producció pròpia ".

"Aquest debat no té res a veure amb l'Acadèmia de la Televisió: RTVE el produeix, ho fa i ho dóna", han assenyalat les mateixes fonts, que han insistit que tant "l'organització com la producció i l'emissió és pròpia" .

Pel que fa al debat del 7 de novembre, que RTVE retransmetrà per tots els seus canals, "els costos de la retransmissió es negociaran amb l'Acadèmia de la Televisió" encara que les fonts han precisat que s'intentarà que "sigui el menor possible i que no recaigui tot sobre la corporació ". A més del cost, es debatran qüestions com la qualitat i el senyal de l'emissió.

Memòria qualitativa

El Consell d'Administració d'aquest dilluns, en el que a diferència del dels dimecres compta amb la compareixença dels directius de la corporació, i que abans rebia el nom de Comitè de Direcció, també ha aprovat una sèrie de criteris relatius al repartiment del temps dedicats a cada partit com la introducció de criteris qualitatius "en comptes de ser únicament quantitativa" ja que, de vegades, "hi ha esdeveniments o notícies que justifiquen que se'ls doni més temps".

A més d'aquesta memòria qualitativa, s'han de fer mesuraments en l'àmbit territorial i es mesurarà el nivell de pluralisme de la televisió no només a través dels partits polítics sinó també mitjançant agents socials, econòmics o ciutadans, entre d'altres aspectes.

En la reunió d'aquest dilluns també s'ha aprovat el nomenament del director de Màrqueting a TVE, José Manuel Eleta, com a director d'Antena.