L'Associació Catalana de Ràdio (ACR), que agrupa les ràdios privades, va demanar ahir que es fixi una data per a la desaparició de la publicitat en la ràdio pública perquè consideren "insuficient" el projecte de llei que preveu "la reducció progressiva" de la publicitat. El projecte de reforma de la llei de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) preveu una reducció progressiva fins a la seva desaparició de la publicitat en Catalunya Ràdio. Segons l'ACR. "el Parlament ha de fer possible un nou marc de convivència entre operadors privats de ràdios i operadors públics, doblement finançats amb publicitat i diners públics".

L'informe anual que l'ACR va fer públic ahir assenyala que les ràdios privades de Catalunya han perdut entre un 23% i 34% dels seus treballadors des del començament de la crisi el 2008 a causa de la crisi publicitària que viu el sector. Concretament, el conjunt d'empreses que representa aquesta patronal tenien fa quatre anys 692 contractes laborals i 399 mercantils -col·laboradors de continguts i comercialització, entre d'altres-, i aquesta xifra s'ha reduït a 234 contractes en el primer cas i 90 en el segon.

El 2008, el sector privat de la ràdio utilitzava directa i indirectament a 1.090 persones, i els efectes d'aquesta "duríssima" crisi han fet caure aquesta xifra d'ocupació fins a 766, amb una reducció de 324 contractes. La principal causa és la caiguda del mercat publicitari i, segons s¡apunta, la contractació de publicitat radiofònica seguirà caient el 2012 "per sobre de la mitjana d'altres suports de comunicació".