La Sexta2 es transforma per intentar donar un nou gir que aconsegueixi aixecar les baixes audiències que ha anotat fins avui. Després de diverses reconversions, la cadena serà un canal de documentals que portarà per nom Xplora i que podrà veure's en les properes setmanes a la freqüència en la qual fins ara emetia el segon canal de La Sexta. El nou canal ja s'està promocionant sota el lema "Un canal per a gent curiosa". A la promo, apareixen imatges d'impressionants cocodrils, cascades o exploradors, deixant clar que Xplora és un canal dedicat als aventurers i als amants de la natura.

Segons apuntava ahir una informació pubblicada al portal www.formulatv.com, aquesta nova programació semblava necessària a La Sexta 2. En l'últim mes, va anotar un pobre 0,6%, molt allunyat de la seva cadena germana La Sexta3 la freqüència de la qual va començar a ser utilitzada posteriorment i que s'ha erigit com un canal dedicat íntegrament al cinema. Fins ara, la cadena destacava entre el sexe femení i els televidents de 25 a 44 anys, quelcom que sembla que canviarà amb la seva nova programació, i obté els seus millors registres el cap de setmana. Els programes d'entreteniment destaquen entre les seves emissions més vistes, amb les repeticions de l'espai de Jordi Èvole Salvados al capdavant.

Xplora serà la tercera reconversió de La Sexta2 en poc més d'un any. La freqüència es va inaugurar l'octubre de 2010 com una segona finestra per LaSexta, amb telenovel·les i reposicions d'alguns reeixits programes com Sé lo que hicisteis.... Amb la reconversió de La Sexta 3, La Sexta2 va haver també de modificar-se per aconseguir ser un canal competitiu. Així va arribar una programació plagada de docu-realities al març del 2011.