Segons dades de Kantar Media, TV3 ha estat líder durant el mes d'abril, amb el 14,3% de quota i 3,7 punts més que Telecinco, la segona cadena classificada en aquest rànquing, amb el 10,6%. En tercer lloc s'ha situat Antena 3, amb el 10,4%; en el quart, TVE, amb el 7,2%; en el cinquè, La Sexta, amb el 6,1%; en el sisè, Cuatro, amb el 5,3%; en el setè, les cadenes temàtiques de pagament, amb el 4,8%, i en el vuitè, 8TV, amb el 3,6%. Per la seva banda, La 2 ha obtingut una quota d'audència del 2,0% i el Super3/33, de l'1,6%.

El liderat de TV3 d'aquest abril, en què ha estat la cadena més vista un total de 22 dels 31 dies del mes, s'ha basat en els bons resultats d'audiència de produccions pròpies de diversos gèneres, que, a més, han estat líders del rànquing de programes al llarg de 27 jornades. Inclouen ficció, entreteniment i servei, transmissions esportives, magazins, documentals i els Telenotícies, diaris i de cap de setmana, que mantenen el lideratge indiscutible, amb mitjanes de quota d'entre el 18,6% en les edicions del vespre i el 30,9% en l'edició del migdia i de dilluns a divendres. A més, els Telenotícies han liderat el rànquing de programes un total de 18 dies: 13 dies el Telenotícies Migdia; 4 dies el Telenotícies Cap de Setmana Migdia; i 1 dia el Telenotícies Cap de Setmana Vespre.

En aquest àmbit destaquen els bons resultats d'audiència de les transmissions, pel canal Esport3, dels cinc partits del play-off de l'eliminatòria de quarts de final de l'Eurolliga de bàsquet, que han fet batre el seu rècord històric al canal esportiu de TV3. Espais com Polseres vermelles, La Riera, Polònia Crackòvia, han estat claus en l'èxit d'audiència de Televisió de Catalunya aquest mes d'abril.