El programa El hormiguero, de Pablo Motos, ha arribat a un acord per tirar endavant, a partir de l'any vinent, la seva versió mexicana, en què les populars Trancas i Barrancas es convertiran en les formigues Pichas i Cachas, segons va informar ahir la seva productora, 7yacción. La signatura amb TV Azteca per a la venda del format va tenir lloc en el marc de la fira de continguts audiovisuals MIPCOM , celebrada a Canes des de dilluns passat i fins avui dijous, i que amb més de 13.400 participants i prop de 4.500 compradors, està considerada la principal del sector.

D'aquesta manera, Mèxic, segons va explicar el director de desenvolupament internacional de la productora, Gonzalo Sagardía, se suma a Alemanya, Itàlia, França i Colòmbia, països que ja disposen dels drets sobre aquest format, i que podrien ser els propers a estrenar-ne la seva versió. Altres com la Xina, Portugal, Brasil, Veneçuela o Xile ja l'han emès, i 7yacción està intentant obrir nous mercats amb Turquia, Rússia i Polònia, encara que de moment no ha tancat cap acord en aquests territoris. Estrenat a Antena 3 al 5 de setembre de 2011, l'espai que presenta i dirigeix Pablo Motos es manté des de llavors com el programa líder de les televisions privades en la seva franja d'emissió, a l'access prime time.