La ràdio enganxa. És un fet que els organitzadors madrilenys del primer Mundial de la Ràdio no poden negar, en haver aconseguit que emissores d'onze països participin en la marató de 70 hores ininterrompudes de ràdio que tindrà lloc la setmana que ve.

Mèxic, Finlàndia, Sud-àfrica, Portugal, Namíbia, Suècia, Malàisia, Alemanya, Turquia, Itàlia i Espanya seran els països participants en aquest repte, que tindrà lloc els dies 6, 7, 8, i 9 de maig i que enfrontarà emissores universitàries de ràdio durant 70 hores, com a mínim, per aconseguir el programa més durador i amb més audiència de la història.

L'equip espanyol està format pels guanyadors del rècord Guinness pel programa de ràdio més llarg el 2011, emès durant 60 hores per Inforadio, de la Universitat Complutense de Madrid (UCM).

Els espanyols, encapçalats pel periodista i malalt de la ràdio Fernando Carruesco i per Sergio Brau, emetran des de la plaça de Callao, on el World Ràdio Challenge serà testimoni de com periodistes, polítics, científics i celebritats col·laboren en aquest repte, per demostrar que amb esforç, il·lusió i talent es pot vèncer la falta de recursos, en una rebel·lió de la joventut contra les conseqüències de la crisi econòmica.

Tal com destaca Carruesco, la plaça de Callao és el lloc més transitat d'Espanya, amb 113 milions de persones a l'any, raó per la qual l'equip espanyol l'ha escollit com a centre d'operacions.

El macroesdeveniment començarà el dimarts, 6 de maig, a les 17.00 hores i acabarà el dia 9, a les 15.00 hores: 70 hores sense dormir, però amb molta ràdio.

"Volem rebel·lar-nos contra la crisi a cop d'emprenedoria", afirma Carruesco, líder d'aquest grup de joves bojos per la ràdio.